19 Octombrie 2010

Reportaj din targul Autovit. Afla cum reusesc intermediarii de masini rulate sa aiba un pret mic



Cunoscuti pentru inventivitatea lor si felul cum incalca legea, intermediarii de masini gasesc mereu o solutie sa mai castige cateva sute de euro la o masina second-hand prin diverse metode, iar ultima pe care am aflat-o dupa o vizita in targul de masini Autovit este folosirea talonului strain cu numere provizorii pentru aducerea mai multor autoturisme in tara.

Skoda Fabia - 3.600 euro

Intrebat cum reuseste sa vanda o masina la un pret mic si pe profit, un samsar de masini din targul Autovit ne-a destainuit, "masina este buna, pretul este mic pentru ca mai facem cate o ilegalitate. Profit avem, nu la fel ca in 2007-2008, insa ne convine. De exemplu, masina asta e in tara de 2 zile, i-am luat numere rosii provizorii, iar numerele si talonul de Germania le-a luat un prieten care s-a dus sa aduca alta masina tot pe aceleasi acte, mai castigam de aici. Stii talonul strain cum arata, il modificam, ca se sterge usor si aducem mai multe masini cu el, nu mai dam banii pe acte".

Am gasit in targul Autovit masini la preturi mult sub cele ale dealerilor de masini, insa la cum aratau doar unul din zece autoturisme merita cumparat.

Cele mai vandute masini in Autovit sunt autoturismele Euro 4 cu o vechime de maxim 10 ani, majoritatea cu motorizari mici pe benzina si un pret sub 5.000 euro.


Skoda Fabia - 3.600 euro, discount 250 euro

Peugeot 107 - 3.800 euro

Un alt intermediar de masini din Autovit ne face repede o reducere de la 4.300 euro la 3.800 euro pentru micutul Peugeot 107. Un discount de 500 euro. Masina samsarului provenea de la o firma de leasing din Romania.

Modelul este fabricatie 2007, are 85.000 km, o motorizare de 1,4 diesel 75 CP (sau cum scria vanzatorul 75 kai) care mergea perfect, fiind inca o masina care ne-a convins ca isi merita pretul.

VW Bora - 4.700 euro

Cu bani putini sub 5.000 euro nu poti spera la prea multe modele de masini, asa ca un VW Bora din 2001 la 4.700 euro, primul proprietar in Romania, fara intermediar, suna cel mai bine. Reducerea a fost de 250 de euro din 4.950 euro.

Masina avea motorul de 1,6 litri 105 CP, 95.000 km cu carte service, aer conditionat automat, 4 geamuri electrice, ABS, ESP, servodirectie si cel mai important arata impecabil, la fel ca o masina noua.

Daca cautam Volkswagen la sub 5.000 euro mai avem o optiune un Golf IV din 2001 la 4.500 euro.

Fiat Barchetta - 2.700 euro

O masina exclusivista, succesorul modelului Spider din anii 1960-1970, la un pret mic, este modelul decapotabil Fiat Barchetta fabricatie 1998 pe care l-am gasit in Autovit.

Vanzatorul ne-a spus ca masina este de un an in Romania si ne-a facut o oferta scazand pretul de la 3.300 euro la 2.700 euro. O reducere de 600 euro pe loc.

Barchetta avea un motor pe benzina de 1,8 litri 130 CP, 170.000 de kilmetri la bord.

Ford, Opel, Jaguar - peste 7.000 euro

Alte modele interesante in targul Autovit sunt Ford Focus fabricatie 2006, 65.000 km, cu motorizarea de 1,6 litri diesel 110 CP, la un pret de 7.800 euro discutabil, inmatriculat in Romania.

Jaguar X-Type (sau cum scria vanzatorul XTAIPE) fabricatie dupa 2000 avea in Autovit un pret de 7.700 euro discutabil. Modelul era inscris in tara.

BMW, Audi, Chrysler - peste 11.000 euro

Audi A3 S-line fabricatie 2007 cu motorizarea de 1,9 litri diesel 105 CP, neinmatriculat in Romania avea in targ un pret de 11.350 euro.

Chrysler 300 C, an de fabricatie 2007, 88.000 km si motorizarea de 3 litri diesel 231 CP, adus din strainatate se vindea cu 16.450 euro.

Un BMW Seria 5 cu motorizarea de 2,5 litri diesel 177 CP, fabricatie 2006, 140.000 km, neinmatriculat, avea un pret de 15.950 euro negociabil.


Citeste si