11 Ianuarie 2006

Mercedes GL, SUV de lux cu sapte locuri

Mercedes-Benz lanseaza noua Clasa GL, un SUV de lux cu 7 locuri, destinat, cel putin la inceput, pietei nord-americane. De altfel, acesta va fi produs in Alabama, acolo unde se mai produc Clasele M si R. Prezentat in premiera la Salonul de la Detroit, GL este primul SUV de dimensiuni mari din gama Mercedes, altfel cea mai completa, la ora actuala. Mare si luxos, noul GL va fi disponibil peste Ocean incepand din luna aprilie. Spre deosebire de vechea Clasa G, noul GL dispune de o caroserie autoportanta.

Mai mare si mai sofisticat decat predecesorul sau, care inca se mai fabrica in Austria, la Graz, GL constituie o prezenta notabila pentru Mercedes in topul modelelor off-road, unde are de infruntat rivali precum Land Rover, Range Rover, Cadillac Escalade, Lexus LX 470 sau Lincoln Navigator. Mercedes GL masoara peste 5 metri lungime. Garda la sol este reglabila electronic (intre 307 si 600 mm). Trenul de rulare AIRMATIC si sistemul ADS ofera un confort deosebit la rulare.

Din ratiuni de rentabilitate, bordul, instrumentele de bord, volanul multifunctional, schimbatorul de viteze, scaunele si finisarile sunt cele folosite si la Clasele M si R. Habitaclul standard are doua randuri de scaune, cu 5 locuri si un spatiu de depozitare dublu celui oferit la Clasa M.

Un al treilea rand de scaune, cu inca 2 locuri, este optional. Plierea scaunelor din spate (individuala sau impreuna) in podea este posibila prin simpla apasare a unui buton. Portbagajul are un volum de 1.240 litri in varianta cu 5 locuri si poate ajunge pana la 2.300 litri. Deocamdata, GL 450 va fi singura versiune disponibila in SUA, dotata cu noul motor V8 cu 4 supape pe cilindru, de 4,6 litri si 335 CP. In Europa vor fi disponibile si motorizarile V8 de 5,5 litri si 388 CP, V6 de 3,0 litri si 224 CP si V8 de 4,0 litri si 306 CP turbodiesel. Este asteptata si versiunea GL63 AMG, cu un nou motor V8 de 3,0 litri si 510 CP. De asemenea, se lucreaza la o propulsie hibrida cu motoare pe benzina si electric, programata sa apara la finele anului viitor.

Tractiunea integrala permanenta este asigurata de cutia automata 7G-Tronic cu sistem Direct Shift. Desi pretul pentru piata americana n-a fost anuntat inca, este de asteptat ca acesta sa porneasca de la peste 75.000 de dolari.



Citeste si