25 Octombrie 2011
Comunicarea interna, critica pentru companii. Ce parere aveti?
Managerii si oamenii de HR din companiile care activeaza in economia romaneasca pun pret pe comunicarea cu angajatii, necesara pentru bunul mers al organizatiilor, si dezvolta din ce in ce mai multe mijloace de a mentine legatura cu personalul. Citeste aici opiniile mai multor specialisti in resurse umane despre comunicarea interna, exprimate in cadrul evenimentului Conferinta de Comunicare Interna.
Csaba Gergely - Provident
El subliniaza ca in caz contrar, angajatii vor alege sa paraseasca firma, iar primii plecati vor fi cei mai buni dintre ei.
“Acestia nu pot sta in incertitudine”, spune Gergely.
El spune ca in cadrul companiei Provident, in vederea imbunatatatirii comunicarii interne, sunt organizate printre altele conferinte anuale cu mesaje inspirationale si team briefings.
“Anul aceesta la conferinte a fost schimbat stilul, nu a mai fost o persoana care a vorbit de al pupitru, ci a fost interactiv, oamenii au fost mai mult ascultati”, a precizat Csaba Gergely.
Michele Gressani - Ericsson Telecommunications
"Odata ce strategia este buna, potrivita, abia atunci incepe discutia despre comunicarea interna. Trebuie sa avem un mesaj bun de transmis. Daca oamenilor le oferi confort prin strategia prezentata, atunci ii ai cu tine", spune Gressani.
El a precizat ca in cadrul companiei pe care o conduc comunicarea interna se realizeaza prin intalniri periodice ale managementului cu angajatii, prin intermediul platformei de intranet la care au acces toti angajatii, prin newslettere si prin CEO letters.
"Acestea sunt cai sigure de a reduce anxietatea data de incertitudini in vremurile nesigure", a explicat Gressani.
Christos Karabelas - Ericsson Telecommunications
El considera ca pilonii comunicarii in companii sunt mesajul comunicat, receptorul mesajului si locul si timpul transmiterii informatiilor.
"Prin aceste interactiuni cu angajatii, luam pulsul lucrurilor care se intampla in companie si le aratam angajatilor ca ii ascultam. De exemplu, in compania Ericsson fiecare angajat nou se intalneste cu managerul la trei luni de la angajare si discuta despre dezvoltarea sa in companie", a adaugat Harabelas.
Carmen Ghita - Raiffeisen Bank
Potrivit acesteia, comunicarea interna in cadrul companiei pe care o reprezinta se realizeaza prin e-mail, intranet, revista interna, cat si printr-un blog intern al presedintelui.
"Daca avem mai multe cai de comunicare, zic sa le folosim. Ne intereseaza feed-back-ul si angajamentul oamenilor din companie. De asemenea, incercam sa informam angajatii cat de repede putem despre schimbari, nu vrem sa afle din mass-media", a precizat Carmen Ghita.