25 Noiembrie 2011
Specialistii in HR : Factorul uman trebuie sa fie pe primul plan in companii
Factorul uman trebuie sa fie cel pe care se pune accent pentru supravieturiea si evolutia unei companii in contextul economic dificil cu care se confrunta majoritate tarilor, spun specialistii in domeniu. Citeste aici despre cum trebuie angajatii sa fie ascultati, sprijiniti si incurajati.
Managerii trebuie sa fie alaturi de angajati
De asemenea, potrivit acestuia, angajatii nu trebuie intrerupti atunci cand lucreaza la proiecte.
“Oamenii trebuie lasati sa faca ceea ce si-au propus. Un om intrerupt are nevoie de alte trei minute pentru a relua ceea ce facea. Stiu caz in care un director a fost deranjat de faptul ca un angajat nu raspundea la mesajele instant. Managerii nu trebuie sa faca asta”, spune Benak.
In acelasi timp, angajatii trebuie impulsionati constant de catre cei care ii conduc.
“Oamenii sunt pe primul loc. Ei trebuie motivati constant. E drept, nu poti motiva un grup intreg, insa trebuie sa incerci cu fiecare persoana in parte. Trebuie sa-I intelegi si sa ii spijini sa se dezvolte in directiile pe care ei si le doresc”, a explicat presedintele Assessment Systems International
Sursa foto cover : realtimecustomers.com
Fuziunile ridica multe dificultati in ceea ce priveste angajatii
“In cazul unei achiziitii, cand ai doua echipe diferite, sunt multe nesigurante. Te confrunti cu doua tipuri de management, cu idei diferite. Trebuie sa comunici foarte mult, trebuie sa promovezi un nou set de idei, viziuni, un nou tip de management”, a spus Negut.
El a adaugat ca in cazul unei astfel de situatii este ideal ca la finalul achizitiei sa rezulte doar lucruri noi.
“Trebuie sa promovezi un nou set de idei, viziuni, un nou tip de management. La final, trebuie sa ai doar lucruri noi, care nu au fost inainte”, a explicat fostul director general adjunct al Regina Maria.
Sentimentele oamenilor sunt deseori neglijate in cazul achizitiilor
Potrivit acestuia, in cel mai bun caz din fuziunea a doua entitati trebuie sa rezulte o a treia, cu cele mai bune elemente din primele doua companii.
"Cel care a cumparat o companie trebuie sa isi dea seama ca i-a placut ceva la respectiva companie si sa faca astfel incat sa rezulte o a treia, care sa inglobeze cele mai bune lucruri din cele doua", a explicat Bog, care a adaugat ca aceasta este si cea mai buna situatie si pentru angajati.
In companii pot aparea comportamente "deraiante" si arogante
"Nu e vorba ca acei oameni nu au ce le trebuie, ba chiar au si in plus, insa au nevoie de cineva care sa-i ghideze", a spus Shalhoop.
De asemenea, astfel de personalitati nu reusesc sa isi atinga potentialul sau dau doada de discretie exagerata.
In randul managerilor poate aparea aroganta, prin prisma puterii pe care o au in companie, a adaugat acesta.
"Managerii cad in aroganta, deseori acestia trec de la increderea in sine la aroganta. Au impresia ca tot ce apartine companiei pot face ce vor cu ele", a spus Shalhoop, care a subliniat efectele negative ale unor astfel de atitudini.