28 Mai 2014

Career Advice: Joburile pe care le poti obtine ACUM daca vanezi o cariera in turism sau HoReCa



Daca iti place sa calatoresti, sa lucrezi cu oamenii si visezi sa-ti consolidezi o cariera, turismul si HoReCa pot fi domeniile in care tu sa obtii jobul dorit, mai ales daca ai si ceva experienta in CV. WALL-STREET.RO iti prezinta cateva exemple de posturi in care sa-ti valorific cunostintele si competentele, potrivit datelor site-ului de recrutare eJobs.ro.

Agent de turism

Cei pasionati de calatorii care vaneaza un post de agent de turism trebuie sa aiba studii superioare in domeniu, sa aiba cunostine de geografie si de turism (destinatii si pachete turistice), sa cunoasca bine limba engleza, sa aiba cunostinte de operare PC si, bineinteles, sa fie dispus pentru deplasari. Astfel, cine ajunge sa lucreze intr-o agentie de turism pe acest post trebuie sa:

- preia cererile clientilor si sa raspunda la cereri

- rezerve/vanda pachete turistice

- intocmeasca documente fiscale si de calatorie

- consilieze clientii in alegerea pachetelor turistice

- urmareasca derularea actiunii turistice

Unele anunturi mai cer un atestat de agent de turism sau ghid si eventual curs de ticketing.

Afla miercuri, 28 mai, cele mai noi tendinte din HR in cadrul conferintei HR 2.0, eveniment organizat de WALL-STREET.RO.

Sursa foto: Agent turism/Shutterstock.com


Corporate travel & sales developer

Pentru acest post este necesara experienta minima de doi ani in domeniul corporate travel. La fel de importante sunt si studiile superioare finalizate in afaceri in turism, cunoasterea limbii engleze, cunoasterea pietei turistice si abilitatile in comunicare si negociere.

Odata ce va obtine acest job, angajatul se va ocupa de:

- prospectarea pietei de turism corporate

- identificarea, selectarea si abordarea clientilor

- ofertarea si vanzarea serviciilor business travel

- dezvoltarea si intretinerea unei baze de date cu clienti new business

Sursa foto: Specialist in vanzari/Shutterstock.com


Manager general la hotel

Pe langa experienta relevanta (de cel putin trei ani) intr-o functie identica sau in cea de director de operatiuni la un hotel de 4 sau 5 stele, sunt necesare studiile superioare in managentul hotelier. De asemenea, sunt importante experienta in gestionarea bugetelor, in atingerea veniturilor si in previzionarea rezultatelor si abilitatile de conducere si comunicare.

Viitorul manager general al unui hotel trebuie:

- sa planifice, sa organizeze si sa asigure conducere hotelului si membrii echipei

- sa defineasca si sa dezvolte strategia si politicile esentiale hotelului (politica tarifara, de vanzari, marketing, personal, vizibilitate)

- sa raspunda de realizarea si incadrarea in bugetul de venituri si cheltuieli aprobat

- sa asigure veniturile, profitul si satisfactia clientilor

- sa mentina standardele operationale si de calitate a serviciilor

- sa maximizeze performantele angajatilor de la toate nivelurile

- sa coordoneze activitatea de vanzari si marketing

Sursa foto: Manager general cu echipa sa/Shutterstock.com


Catering sales manager

Cu cel putin trei ani experienta in industria ospitalitatii, in agentie de turism sau in agentie BTL sau de PR, studii superioare finalizate, competente in realizarea si implementarea strategiilor de vanzare si abilitari in intelegerea pietei de profil (punctele slabe si forte ale competitorilor, tendinte pe piata) si abilitati in negocierei, viitorul angajat pe aceasta pozitie va trebui sa:

- aduca clienti pe evenimente corporate

- conduca proactiv eforturile de vanzare in conturile locale, dar si pentru cele existente si cele noi

- atinga obiectivele de venit din vanzarea tip catering

- implementeze strategia de brand in procesul de vanzari

Sursa foto: Personal catering/Shutterstock.com


Ospatar

Cine are experienta in acelasi post, cunostinte bune de limba engleza, este comunicativ si ii place sa lucreze cu oameni, poate candida pentru un post de ospatar. Viitorul angajat va trebui sa-i placa sa serveasca clientii, sa raspunda repede comenzilor si sa rezolve problemele si plangerile clientilor.

Sursa foto: Ospatar/Shutterstock.com




Citeste si