24 Octombrie 2014

Foloseste-ti util ultimele 10 minute la birou. Iata ce fac oamenii de succes in acest interval



E posibil ca in ultimele 10 minute pe care le petreci la birou sa fii cu ochii pe ceas, nerabdator sa pleci. Sau dimpotriva, sa te ingropi in munca pana in ultimul moment, ca mai apoi sa-ti strangi lucrurile in graba si sa pleci fara sa-ti iei la revedere. Daca scenariile acestea iti sunt familiare, e timpul sa iti reconsideri rutina de la finalul programului de munca. Si mai mult decat atat, daca vrei sa devii persoana de succes, ar trebui sa iei aminte, potrivit Business Insider ce ar trebui sa faci in astfel de situatii.

1. Updatarea listei cu lucuri "de facut"

Oamenii de succes sunt mereu cu ochii pe lista cu lucruri "de facut", insa ultimele 10 minute din programul de munca ii este dedicat acestei activitati. Ei isi verifica lista pentru a vedea cate dintre obiectivele propuse au fost implinite.


2. Organizarea biroului

Proiectele dureaza mai mult atunci cand biroul si desktop-ul sunt in dezordine totala. Ordinea te ajuta sa gandesti mai limpede si sa fii mai eficient. In plus, stii sa iei orice document in timp util daca stii unde e asezat.


3. Trecerea in revista a activitatilor din ziua respectiva

Cu scopul de a te focusa mai bine pe ce ai de facut, e important sa treci in revista toate activitatile terminate pana in acel moment. Acest lucru iti poate aduce multumire, iar in zilele cu multe deadline-uri iti poate aminti ca ai facut mai multe decat te asteptai.


4. Reflectarea asupra evenimentelor din ziua respectiva

Oamenii de succes nu reflecteaza doar asupra proiectelor cu care s-au confruntat in ziua respectiva. Ei analizeaza unde si de ce lucrurile au mers rau sau bine. Oamenii competenti stiu ca atunci cand invatand, cresti.


5. Sa ramai concentrat

In ultimele 10 minute mintea se abate de la program. Mai exact, nu mai esti atat de consecvent la ca inceputul zilei. Incearca sa nu iti distragi atentia sau sa iti ocupi timpul cu activitati neimportante., chiar daca e sfarsitul zilei.

Sursa foto: Shutterstock/Persoana concentrata


6. Stabiliarea principalelor obiective pentru ziua urmatoare

Oamenii de succes au o lista cu principalele elemente pentru dimineata urmatoare si isi stabilesc obiectivele zilei. Cel mai bine este sa le scrii pentru a le putea urmarii pe toate. In caz contrar, nu le vei putea memora pe toate.


7. Sa iti anunti colegii cat de disponibil vei fi in intervalul de dupa munca si pana in urmatoarea zi

Cei mai de succes oameni stabilesc cat de disponibili pot fi dupa program si isi anunta colegii. Nu e ok sa fii deconectat complet de la mailul sau telefonul de serviciu. Exista situatii in care o interventie dupa program este necesara.


8. Revizuirea programului pentru ziua urmatoare

Nu exista lucru mai neplacut decat acela de a ajunge dimineata la birou si sa vezi ca ai planificata o intalnire in cinci minute. De aceea este important sa iti verifici agenda inainte de a pleca de la birou pentru a sti care iti este programul pentru ziua urmatoare.


9. Sa multumesti unei persoane

Cele mai bune medii de munca sunt fondate pe respect si recunostinta. Multumindu-i cuiva la sfarsitul unei zile de munca este un mod eficient de a-ti stimula nivelul de fericire si puteti implini spiritual persoana in cauza.


10. Sa-ti iei la revedere

Un prietenos "noapte buna" implica un efort minim si denota faptul ca poti fi mai mult decat un simplu coleg de munca. Totodata, iti atentionezi colegii ca nu vei mai fi la birou in acea zi.




Citeste si