7 Mai 2015

Liderul ideal de astazi: inspira la insistenta si dezvolta increderea celor din jur prin afirmatii de genul "eu cred ca poti"



Inpira angajatii la insistenta si dezvolta increderea celor din jur. Asa trebuie sa fie, pe scurt, un lider ideal intr-o companie, spune Eduard Ra­du (foto), fondatorul firmei de consultanta, training si coaching Acceder.

"Liderii buni sunt de obicei primii care isi asuma rolul de a-i instrui sau convinge pe ceilalti despre cum si cat de bine trebuie facute lucrurile. In plus, liderii dezvolta increderea celor din jur prin afirmatii de genul «eu cred ca poti». Si nu in ultimul rand, liderii isi asuma rolul de a inspira echipa sa insiste, sa nu renunte, chiar daca este greu cu afirmatii de genul «nu am ajuns aici ca sa renuntam acum»", explica specialistul in resurse umane, care va organiza Leadership Arena.

Orice angajat poate deveni lider daca joaca un rol activ in a comunica o problema si a recomanda o solutie pe care sa o implementeze alaturi de colegi, sustine Eduard Radu de la Acceder. Dar, mai concret, liderii devin vizibili in companie in momentul in care coordoneaza o echipa sau are un rol important intr-un proiect.

Potrivit lui, liderii care domina echipa sau organizatia o fac prin urmatoarele patru metode:

  • Increderea oamenilor in ei si in viziunea lor
  • Implicarea oamenilor in crearea si implementarea viziunii
  • Insistenta, in ciuda dificultatilor
  • Inspiratia pe care o ofera echipei zi de zi prin exemplul personal si complimentele pentru contributia echipei

Fondatorul Acceder subliniaza ca, in orice business, leadershipul trebuie sa incurajeze comunicarea libera si transparenta. Totodata, patronii si echipele de top management trebuie sa acorde incredere oamenilor capabili sa-si asume responsabilitati mai mari. "Aceasta incredere face adevarate miracole in cresterea implicarii angajatilor. Companiile pot sa investeasca in instruirea oamenilor cu potential pentru a prelua mai multe responsabilitati", considera Eduard Radu.

In opinia lui, cea mai mare greseala a companiilor este sa creada ca e mai bine sa nu se comunice deloc decat sa se comunice putin. Ca urmare, multi manageri nu isi informeaza echipa sau companiile despre viitor, despre obiective, despre directia in care merge compania sau departamentul lor. In unele companii nu se spune adevarul pentru a nu demotiva organizatia in ciuda intuitiei sau inteligentei organizationale care simte sau stie cum stau lucrurile de fapt.



Citeste si