16 Noiembrie 2016

Iti doresti sa avansezi la job? Iata cinci comportamente care te tin pe loc



Fiecare angajat isi doreste sa urce in cariera, sa ocupe pozitii mai importante si sa primeasca un salariu mai bun. Cu toate acestea, atitudinea poate fi motivul pentru care toate acestea intarzie sa se intample si chiar daca o persoana munceaste din greu, comportamentul sau o poate opri sa avanseze. Iata cinci comportamente care te impiedica sa avansezi din punct de vedere profesional.

Crezi ca ti se cuvin lucruri

Ai putea crede ca daca asumi ca ti se cuvin anumite lucruri nu e mare lucru, insa aceasta atitudine poate fi vazuta ca nepotrivita, scrie Business Insider.

Cercetarile arata ca un astfel de comportament este considerat unul nepotrivit pentru locul de munca si este unul dintre motivele principale pentru care un numar mare de angajati si antreprenori fac eforturi uriase pentru a avansa in cariera. Acestia trebuie sa inteleaga ca nimeni nu le datoreaza nimic, cu atat mai mult angajatorul. Mai mult, angajatul este cel care ii datoreaza angajatorului punerea in practica a talentului, a abilitatilor si cunostintelor pentru a atinge obiectivele companiei.

Foto: Alex Brylov, Shutterstock


Cand tot timpul spui "eu nu pot"

Sunt o multime de angajati care tot timpul "pot sa faca", iar tu ai numai de pierdut daca esti genul care refuza sa se implice. Daca niciodata nu faci ce ti se cere, atunci nici angajatorul nu prea are motive sa te angajeze.

Cand gasesti intotdeauna un motiv pentru a nu accepta sa muncesti in plus, sa te implici intr-un proiect sau sa atingi un deadline, nu ai cum sa le demonstrezi celorlalti ca ai tot ce iti trebuie pentru a creste si a te dezvolta.

Expertii sustin ca prin acest comportament te limitezi nu doar pe tine, dar si pe ceilalti. Astfel, in loc sa refuzi un proiect nou, ia initiativa si fa lucruri in plus pentru a-i atrage atentia superiorului tau.

Foto: Ollyy, Shutterstock


Barfesti

Daca esti genul care vorbeste despre alte persoane si careia ii place sa raspandeasca zvonuri nu vei face altceva decat sa creezi conflicte la locul de munca. Chiar daca multe persoane vad acest lucru ca pe unul inofensiv, liderii sunt de parere ca barfa dauneaza creativitatii si colaborarii intr-o organizatie.

Decat sa iti ocupi timpul cu barfe, mai bine vorbesti despre calitatile colegilor tai, despre cum au dus la bun sfarsit proiectele sau despre cum au venit cu o idee buna, in beneficiul companiei.

Foto: SpeedKingz, Shutterstock


Iti lipseste dorinta de a face mai mult

Nimic nu este mai rau decat o persoana lenesa si care nu are niciun mecanism intern care sa o determine sa se implice intr-un proiect.

Angajatii nu trebuie sa lucreze peste program, insa nici sa forteze la maximum programul pentru a sta cat mai putin la locul de munca. Multi antreprenori declara ca prefera sa angajeze si sa promoveze oameni care nu muncesc obsesiv, insa care sunt dispusi sa stea peste program atunci cand este necesar.

Ideal pentru un angajat este sa gaseasca acea cale prin care sa se impulsioneze sa munceasca mai mult, daca isi doreste sa avanseze in cariera. Cercetarile arata ca angajatii sunt mai putin productivi intr-un job in care nu sunt fericiti. De asemenea, daca jobul nu aprinde pasiune sau dorinta de a lucra din greu, atunci un angajat trebuie sa recunoasca faptul ca acea pozitie nu este pentru el si sa se orienteze catre alta industrie.

FOto: Stokkete, Shutterstock


Nu iti asumi responsabilitatea pentru greseli

Cand ceva nu merge bine, asuma-ti responsabilitatea. Daca incerci mereu sa te eschivezi, nu ai nicio sansa sa fii promovat intr-o functie cu si mai multe responsabilitati.

Daca esti genul care da vina pe altii, nu vei face decat sa pari o persoana care joaca rolul victimei si nu are curaj sa isi asume vina atunci cand greseste. Cel mai bine este sa iti asumi responsabilitatea atunci cand ai facut o greseala, atitudine admirabila si care dezvaluie calitatea de leadership.

Foto: Natallia Khlapushyna , Dreamstime.com




Citeste si