9 Mai 2019

Cum se transforma instrumentele de people management in noua era a muncii



Modelul colectivist al muncii, asa cum il stim noi, nu mai functioneaza. In contextul schimbarii valorilor noilor generatii, care vor libertate, egalitate si autonomie, cum se transforma leadershipul?

Dorin Bodea, general manager Result Development, spune ca abordarea umana a devenit aproape singura reteta care ar putea functiona.

“Transformarea valorilor schimba radical practicile de conducere. Noul lider trebuie sa trateze oamenii de la egal la egal – acest lucru va fi foarte greu de schimbat. Managementul dupa reteta, pentru intreaga echipa, nu mai functioneaza. Trebuie sa migram spre management si leadership invididuale: te pretuiesc ca om, ma raportez la tine ca la un colaborator si impreuna putem construi. Toate instrumentele de leadership pe care le cunoastem se schimba: feedback-ul nu mai trebuie dat de manager, ci primit, delegarea nu mai inseamna doar trasare de sarcini, ci implicare, chiar ownership”, a explicat Dorin Bodea.

In paradigma clasica a managementului, ecuatia arata asa: angajat (salariat) – procese – rezultate (reteta manageriala: planificare-organizare-coordonare-motivare-control-evaluare)

In paradigma postmoderna a managementului (conducerii), lucrurile se schimba: angajat (consideratia personal pentru om: partener, egal) – management individual (subiectiv)

Transformarea instrumentelor de people-management

Nr.C

Instrumente de people management

Paradigma

clasica

Paradigma postmoderna

1.

Set-up-ul mental (self-management: clarificarea asteptarilor)

Pozitie de superioritate, asteptari “eroice”

Pozitie de egalitate (modestie, colaborare)

2.

Selectia (evaluarea)

Centrata pe competente, pe experienta

Centrata pe calitatea umana (valori, idealuri, motivatii)

3.

Dezvoltarea unei relatii autentice

Formale, ierarhice

Parteneriat (egalitate)

4.

Feedback (sistem)

Managerul ofera feedback (mustrare)

Managerul primeste feedback

5.

Coaching

Centrat pe corectie

Focalizat pe dezvoltare

6.

Delegare

Trasare sarcini

Imputernicire

7.

Motivare

Extrinseca

Intrinseca (cresterea semnificatiei muncii)

8.

Dezvoltare profesionala

Maximizarea rezultatelor

Maximizarea sensului

9.

Managementul conflictelor

Impunere, abordare in forta

Cautarea consensului

Sursa tabel: Result Development 2019



Citeste si