Google a incercat sa demonstreze ca organizatiile nu au nevoie de manageri. Ce a iesit?
Nu se intampla des sa auzi ca un colos din industria tech, construit pe proceduri si structuri ierarhice foarte bine definite, dar si pe birocratie greoaie, vrea sa dovedeasca faptul ca managerii nu sunt importanti. Dar exact asta a facut Google, printr-un experiment pe care l-a numit "Project Oxygen, scrie businessinsider.com.
Ipoteza de la care a plecat experimentul Google a fost aceea ca managerii sunt un rau neccesar, calitatile lor nu sunt importante si ca, in fond, managerii sunt doar niste avocati ai birocratiei. Proiectul a fost un dezastru, fiind oprit dupa doar cateva luni. Noul mod de organizare, fara manageri la nici un nivel, a creat haos in randul angajatilor, care lucrau fara nicio directie si fara un coordonator care sa le ghideze activitatea.
Cei de la Google nu s-au lasat descurajati de esecul proiectului si au schimbat obiectivul studiului, incercand sa vada care sunt abilitatile si competentele pe care trebuie sa le aiba un manager bun. Iata de a iesit!
Potrivit Google, un bun manager stie sa...
Fie un coach bunFie iti pasa de angajatii tai, fie nu! Nu exista cale de mijloc. Daca iti pasa de angajati, atunci vei investi timp si energie ca sa ii ajuti sa devina cea mai buna versiune a lor. Daca faci asta, inseamna ca esti 50% un coach bun. Pentru 100% trebuie sa dovedesti ca esti, mai degraba, un negociator bun si nu un reparator. Pune intrebari, nu oferi doar raspunsuri.
Fie productiv si orientat spre rezultateIa in serios productivitatea angajatilor si ofera-le uneltele de care au nevoie ca sa fie productivi. Nu le da responsabilitati care ar putea sa ii tina pe loc si sa ii demotiveze.
Fie un bun comunicatorCea mai mare problema legata de comunicare este iluzia ca aceasta a avut loc deja. De cele mai multe ori, comunicarea lipseste cu desavarsire din cauza ca nici managerul si nici angajatul nu depun efort sa isi transmita informatii, idei, frustrari, nemultumiri. Investeste in partea de comunicare si invata sa fii un bun ascultator.
Aiba o strategie clara pentru echipaFara busola, angajatii navigheaza direct spre stanci. Implica-i in dezvoltarea unei viziuni/strategii, cere-le feedback si tine cont de parerile lor. Consulta-i atunci cand vrei sa iei decizii. Invata sa comunici cu ei cat de des se poate.
Discute despre performantele lorUnui manager bun ii pasa de cariera angajatilor si de cum poate sa se dezvolte din punct de vedere profesional. Oamenii au nevoie sa primeasca feedback si sa li se dea asigurari ca orice succes nu este trecut cu vederea. Oamenii nu muncesc pentru cifre, ci pentru obiective care au semnificatie in viata lor, pentru dezvoltarea personala si profesionala.
Aiba expertiza in a oferi sfaturiGoogle vrea ca managerii care lucreaza in companie sa aiba competente tehnice si sa impartaseasca cu colegii lor experienta lor. Investeste in tine, fii autodidact si fii la curent cu toate noutatile si tendintele industriei in care lucrezi.
ColaborezeGig economy si joburile remote pun accent pe noi abilitati, iar colaborarea este una dintre ele. Pentru o echipa impartita in toate colturile lumii este esential sa stie sa comunice si sa colaboreze de la distanta. Nimic nu este mai nociv intr-o echipa, decat un lider care nu isi doreste sa colaboreze.
Ia decizii buneUn lider indecis poate sa paralizeze activitatea unei organizatii. Creeaza indoiala, incertitudine, resentimente. Un lider care ia decizii bune este un lider responsabil, care are incredere ca o decizie este mai buna decat nicio decizie.
Citeste si: Metoda dezvoltata de un psiholog, care te ajuta sa-ti faci o evaluare pe bune a carierei