20 Februarie 2020

Unii angajați străini din România fug după câteva săptămâni. "Trebuie informați corect de companii!"



Companiile românești care aduc angajați străini trebuie să îi informeze corect cu privire la drepturile pe care le au și despre condițiile de lucru dacă vor să aibă șanse ridicate să-i păstreze, a declarat Gabriela Pleșa - General Manager Global Mobility, în cadrul evenimentului HR 2.0, organizat de Wall-Street.ro.

“Și angajații din state non-UE au reglementate drepturi inclusiv de natură socială sau salarială, iar mulți dintre ei constată cu surprindere acest lucru. Dacă vor să îi rețină, companiile și departamentele de resurse umane trebuie să îi informeze corespunzător; din perspectiva retenției, este necesară o informare cu privire la drepturile de care beneficiază în România. În caz contrar, am văzut chiar și cazuri în care au fost aduși angajați străini, iar peste două săptămâni angajatorul spune că aceștia pur și simplu au plecat și se trezesc cu telefon că au fost găsiți la o graniță a țării”, spune Gabriela Pleșa.

Ea subliniază că în cazul anumitor categorii de angajați străini contează extrem de mult condițiile în care își pot aduce familia în România.

“Poate în mod surprinzător, pentru IT-iști, latura socială, de familie, este foarte importantă, mai ales pentru cei care vin din state non-UE precum Azerbaidjan, Armenia sau Bosnia. Toți pun accent pe faptul că vor să își aducă familia în România, iar o informare clară în acest sens, din partea departamentului de HR, ajută procesul de retenție al acestora”, menționează reprezentanta Global Mobility.

Evenimentul HR 2.0 Inovație în Recrutare și Retenție are ca obiective generale aflarea zonelor în care organizațiile întâmpină cele mai mari dificultăți și provocări în piața muncii, găsirea de soluții și identificarea de exemple de bune practici. Conferința HR 2.0 este susținută de Lugera, Cegeka, Vastint, Signal Iduna, Romanian Sofware, Global Mobility și Nespresso Professional.

Foto: Ovidiu Udrescu



Citeste si