9 Iunie 2020

Din culisele conducerii companiilor: Șapte greșeli inconștiente prin care managerii își sabotează afacerea



In antreprenoriat, ai libertatea să faci ceea ce iubești, să fii creativ și să faci diferența în lume. Însă presiunea pentru a produce rezultate nu se încheie niciodată și uneori este neiertătoare. Leaderii, fiind extrem de entuziasmati și dornici să își exercite rolul, dar și să impresioneze mediul de afaceri, vor simti destul de frecvent că poartă pe umeri greutatea lumii. Din această perspectivă, Gabriela Dragomir, CEO Brainstorm Strategy, le recomandă ca atunci când simt că sunt într-un mediu turbulent și complex să aibă parte de ghidare în a le fi stabilită credibilitatea și în a le susține rezultatele, deoarece, de cele mai multe ori, managerii sunt cei care isi saboteaza afacerile printr-o serie de greșeli inconștiente. Iată-le pe cele mai frecvente.

1. Succesul companiei ?(R)i apar?>ine antreprenorului ?(TM)i nu echipei!

A nu înțelege importanța abilităților individuale ale echipei tale este o mare provocare pentru multi dintre antreprenori. Fără o echipă nu putem vorbim de succes. Cea mai importantă conștientizare pentru un antreprenor este că performanța companiei sale este direct proporțională cu performanța echipei sale.

A învăța că succesul în afaceri se bazează pe ceea ce poate face echipa ta și nu pe ceea ce tu individual, ca antreprenor, poți realiza, necesită un set de abilități complet diferite. Aceastăasumare din partea antreprenorului este o modalitate bună de a-i determina pe angajații săi să lucreze din toată inima.

Deveniți un manager cu scop. Un manager cu scop este mai conștient de sine. Alege obiectivele companiei, împărtășeste viziunea cu echipa, deleagă și stabilește granițele. Cheia este să descoperi ce face fiecare membru bine în activitatea lor, astfel încât să puteți atribui fiecărei sarcini unde pot excela. Oameni diferiți sunt minunați la lucruri diferite, deci asigurați-vă că fiecărui angajat i se oferă sarcini care vă pot ajuta să vă atingeți obiectivele de afaceri. Gestionând oamenii din echipă în locul rezultatelor, ca leader iți dai timp să te gândești și să ai ochii deschiși la noi oportunități. Concentrează-te în a avea grijă de oamenii tăi, iar aceștia vor avea grijă de afacerea ta.

Foto: Shutterstock


2. Emo?>ii necontrolate

A te menține un exemplu pentru: angajații, colaboratorii, partenerii, clienții companiei tale, printr-o atitudine calmă, este o prioritate în orice situație. Separarea sentimentelor personale de acțiunile antreprenoriale, va crea spațiul de focus total asupra a ceea ce se întâmplă în companie și crează oportunitatea de a găși soluții.

A conduce cu success înseamnă să eviți manifestarea unor impulsuri și în schimb, să te gândeșți la ceea ce se întâmplă cu adevărat, să te gândeșți profund la nevoile părților interesate, să pui întrebări, să asculți și să faci un plan, făcându-ți o misiune din a îndruma echipa spre răspunsuri!

Rezistați impulsului de a face orice imediat. Ignorați adrenalina, lucrați cu o echipă performantă, informați-vă și apoi acționați! Condu-ți compania prin exemplu deoarece oamenii din jurul tău îți urmăresc fiecare mișcare și caută să te imite. Atunci când nu reacționezi impulsiv în exterior, îți faci spațiu, îți creezi o oportunitate de a gândi și analiza și îți iei timp pentru a reacționa!

Foto: Shutterstock


3. Refuzarea ajutorului

Nu refuzați ocazia de a fi ajutat, chiar dacă înseamnă să vă stăpâniți mândria, să ridicați steagul alb al predării și să-i lăsați pe alții să vă vină în ajutor. Aflați de la alții cum au trecut prin situații similare. Situația trecută a altcuiva poate să nu fie identică cu a ta, dar probabil procesul emoțional și decizional prin care au trecut sunt similare.

Majoritatea oamenilor după o situație specială îți pot spune lucruri pe care și le doresc să le fi făcut altfel. Și, cei mai mulți lideri care au condus pentru o perioadă semnificativă de timp au învățat lecții valoroase pe care le-ar face într-o altă situație conflictuală.

De cele mai multe ori, într-o situație specială, leaderii aleg să meargă în izolare și cred că pot rezolva ei înșiși problema. În realitate, liderii trebuie să aibă ajutorul tuturor oamenilor lor pentru a crea soluții și a le pune în aplicare. Această înseamnă a aduce oamenii de încredere în jurul lor, a le cere ajutor și idei și a câștiga angajamentul lor pentru acțiuni corective dureroase.

Foto: Shutterstock


Lipsa pa?(TM)ilor de preven?>ie pentru situa?>ii de criz?

Efectuarea unui audit al vulnerabilității (primul pas în pregătirea pentru orice tip de criză), ajută în rezolvarea unor probleme de comunicare legate de răspunsul la criză sau la dezastre și acest audit trebuie să includă atât componente operaționale, cât și componente de comunicare !

Expresia ‘’ Nu ni se poate întâmpla nouă ” este una fantazista! Dacă CEO-ul unei organizații sănătoase analizează costurile pregătirii unui plan de prevenție, și concluzionează că este: fie o investiție mare de timp intern, fie costurile de implicare a unui profesionist din afara companiei sunt prea mari, și este tentant să spună „nu ni se poate întâmplă“ sau "dacă ni se întâmplă, ne putem descurca relativ ușor’’, acea companie este destinată eșecului.

Deși speri să nu experimentezi niciodată o situație de criză în afacerea ta, este important să fii pregătit. Cea mai mare greșeală pe care o văd la manageri este lipsa de înțelegere a faptului că atât greșelile cât și succesele se vor întâmpla, iar atunci când se întâmplă, refuzul de a învăța din experiență este cel mai greșit comportament. Gândiți-vă la ce s-a întâmplat. Ce ai fi putut face altfel? Ce ai face la fel dată viitoare? Ce ai învățat? Cum poți aplica această învățare? Niciodată nu înceta să înveți. Invățați din greșeli!

Foto: Shutterstock


Absen?>a unei strategii de comunicare

Amintiți-vă, comunicarea este mai mult decât cuvinte și că un contribuabil uriaș la creșterea cu succes a organizației voastre este capacitatea forței de muncă de a se deplasa în spatele unei cauze și a unui scop. Singurul mod în care echipa poate face acest lucru este dacă îi comunicați regulat și eficient planul și strategia de ansamblu.

Un plan clar și semnificativ permite angajaților să se implice. Uitând să comunicăm strategia, planul și scopul afectezi structura și echilibru companiei. Când vine vorba de o strategie de comunicare, nu este doar ceea ce spui sau cum o spui - ci este combinația dintre ceea ce spui, cum o spui și acțiunile care urmează, care vor determina modul în care imaginea afacerii este amintită.

Fiți dispus să vă întrebați echipa: „Ce mesaje primiți de la mine?” Aveți nevoie de o strategie pentru orice tip de evenimente și în mod special pentru cele neplanificate, care să fie bine gândite și durabile - pentru că compania și comunitatea dvs. să se redreseze șau să devină mai puternică. Nu vorbiți în cod executiv și nu vă mențineți planurile în întuneric . Comunicarea strategiei și a planului general îi ajută pe angajați să identifice modalitățile prin care pot avea impact și pot contribui la dezvoltarea companiei într-un mod semnificativ. Ceea ce nu spui poate trimite un mesaj la fel de tare că ceea ce spui. Dacă nu vă faceți vocea auzită oamenii primesc mesajul că nu sunt apreciați. Dacă nu explicați motivele care stau la baza deciziilor, mesajul este că nu aveți încredere în ele. Și dacă nu le spui oamenilor unde vrea compania să meargă, ei nu știu cum să o ajute să ajungă acolo.

Foto: Shutterstock


Pant? alunecoas? a supra-?(R)ncrederii sau a ?(R)ncrederii de sine excesiv?

Încrederea de sine excesivă executivă a fost acuzată de eșecul companiei și de stresul financiar din cadrul organizațiilor. Aceasta poate împiedica autenticitatea unui lider, poate fi inamicul umilinței și poate păta țesătura unei organizații, punându-le în pericol.

În schimb, atunci când organizațiile investesc în accelerarea curbei de învățare, ele dezvoltă abilități de influență și reduc la minimum riscul de conducere a echipei mediocre. Prin curbă de învățare executivă, se trece de la gândirea operațională la gândirea strategică și leadership, și alături de schimbarea rapidă, poate fi una dintre cele mai semnificative provocări pentru un nou lider. Mulți manageri nu reușesc să facă acest salt.

Rămâneți deschiși într-o mentalitate de învățare permanentă, astfel încât să puteți continuă să vă extindeți capacitatea de a progresa.

Foto: Shutterstock


A cump?ra am?girea c? po?>i face totul singur este o economie fals?

Mantra „Pot face orice” nu funcționează în lumea conducerii executive. Executivii ar trebui să știe cine sunt. Punctele forțe, pasiunea și domeniile de dezvoltare sunt piloni fundamentali. Gândind că știți toate răspunsurile veți cădea victima în propria capcană a punctelor slabe.

Toți liderii au puncte slabe și este important să le eliminați. Prin conștientizarea de sine, evaluări și antrenament, puteți identifica aceste puncte slabe și puteți să lucrați la îmbunătățirea acestora. Managerii simt adesea că trebuie să aibă toate răspunsurile și asta poate fi o capcană periculoasă.

Nu pierdeți focusul punctelor voastre forte. Punctele de bază ale companiilor noastre sunt ceea ce aduce valoare clienților voștri. Amintiți-vă că atunci când ne îndepărtam de utilizarea acestor puncte forțe la maxim, plecăm de la ceea ce ne face puternici și de succes.

”Pe lângă o evaluare a leadershipului, recomand adesea că liderii să plece și să solicite feedback de la cei cu care lucrează. În timp, pe măsură ce o afacere crește, lucrurile se vor schimbă și piața te va conduce în anumite direcții. Dar este important pentru noi că lideri de afaceri să rămânem dedicați să ne dezvoltăm punctele forțe și să nu ne îndepărtăm de ceea ce ne face speciali în comparație cu piață”, a declarat Gabriela Dragomir, Brainstorm Strategy.

Succesul companiei tale necesită două elemente corelate: o viziune convingătoare și clar articulată și capacitatea de a-i inspiră pe ceilalți să lucreze cu ține în realizarea ei. A conduce cu success înseamnă să-i faci pe ceilalți să fie mai buni că urmare a prezenței tale și să te asiguri că acest fapt va dura și va fi posibil și în absența ta. Antreprenoriatul este învățat din exemplele antreprenoriale din jurul nostru și dezvoltat prin practică.

Foto: Shutterstock




Citeste si