22 Septembrie 2021

De ce sunt amenințate de faliment cele trei companii feroviare de stat



Aplicarea legii statutului personalului feroviar va lăsa fără angajaţi cele trei companii feroviare de stat, CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători, a declarat preşedintele Organizaţiei Patronale a Societăţilor Feroviare Private din România (OPSFPR), Vasile Şeclăman, în cadrul unei dezbateri despre situaţia sistemului feroviar.

"Legea 195 privind statutul personalului feroviar mi se pare bună, cu toate că iniţial legea a avut mai multe lucruri bune trecute în ea, pentru a atrage forţă de muncă, după care acestea au dispărut şi a ieşit ce a ieşit. Dar să presupunem că pentru moment ar fi bine dacă venim şi îmbinăm învăţământul cu transporturile prin Ministerul Transporturilor, s-ar putea să obţinem forţă de muncă proaspătă şi bine pregătită. Dar, apropo de strategie, nimeni nu s-a gândit că dacă dăm drumul la această lege va fi un dezastru pentru calea ferată. Nu că aş fi împotrivă, ci foarte sincer, nu sunt împotriva ieşirii mai devreme cu 5 ani a tuturor angajaţilor care merită şi care au muncă deosebit de grea şi grea în sistemul feroviar. Din contră, apreciez acest lucru şi îl consider normal, dar Ministerul (Transporturilor, n.r.) nu s-a gândit la faptul că în momentul în care va veni această lege la aplicare va dispărea forţa de muncă din sistemul feroviar cu capital de stat. CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători vor avea o cădere liberă, deoarece nu vor mai avea forţă de muncă, întrucât tuturor le va conveni să iasă mai devreme la pensie şi se vor duce către alte sisteme sau către sistemul feroviar privat", a afirmat Vasile Şeclăman.

Preşedintele Organizaţiei Patronale a Societăţilor Feroviare Private din România a atras atenţia că sistemul de învăţământ profesional trebuie să pregătească tineri care să fie ulterior angajaţi de companiile feroviare româneşti, deoarece după liberalizarea transportului feroviar din România salariaţii tuturor transportatorilor feroviari români se vor angaja la companiile de transport feroviar străine care vor intra pe piaţa românească, potrivit Agerpres.ro.

"Noi, ca şi organizaţie patronală, nu ne bucurăm, pentru că ştim că această bucurie ar fi pe termen foarte scurt şi apoi am plânge poate la fel de mult, poate şi mai mult decât vor plânge la început CFR Infrastructură, CFR Marfă şi CFR Călători. De aceea, cerem neapărat ca, urgent, prin Ministerul Transporturilor, să se înfiinţeze un colectiv în cadrul Ministerului, în cadrul Direcţiei Feroviare, care să ţină legătura cu Ministerul Educaţiei, să culeagă propuneri şi să le transmită şi să negocieze cu Ministerul (Educaţiei, n.r.) în numele căii ferate pentru a readuce la viaţă şcoli profesionale, şcoli de meserii şi inclusiv liceele de specialitate. Pentru că altfel calea ferată românească va muri rapid şi o dată cu liberalizarea toţi angajaţii feroviari vor face cu steagul la trenurile operatorilor din statele membre, care vor circula bine-mersi în România, iar ai noştri vor fi sortiţi falimentului", a menţionat Vasile Şeclăman.



Citeste si