18 Ianuarie 2006

Praktiker vinde bine si atrage 'mesterii' din Europa de Est

Praktiker, divizia de tip "do-it-yourself" a grupului german Metro, a anuntat o crestere a vanzarilor de 3,4 procente, reprezentantii companiei afirmand ca sporirea vanzarilor a fost generata de nivelul ridicat al incasarilor realizate peste granita, potrivit agentiei Reuters.In acelasi timp, vanzarile din afara Germaniei au cunoscut o rata de crestere de 12,3 puncte procentuale.

Astfel, incasarile inregistrate de Praktiker anul trecut au depasit 3 miliarde de dolari, iar cifra de afaceri pentru cel de-al patrulea trimestru a sporit cu 6,8% atingand nivelul de 717 de milioane de euro, conform unei declaratii data de oficialii companiei.

Directorul executiv al companiei Praktiker, Wolfgang Werner, a declarat pentru Reuters ca "in Europa de est, Praktiker s-a descurcat excelent, iar prin strategia agresiva de diminuare a preturilor, am reusit sa e consolidam pozitia in piata de profil din Germania. "

Compania detine un total de 340 de magazine dintre care 275 in Germania si 65 in strainatate.

Reteaua de magazine de bricolaj Praktiker a deschis primul magazin de pe piata romaneasca in 2002, in apropierea magazinului Metro Cash&Carry din Voluntari. Reteaua Praktiker din Romania cuprinde in prezent opt magazine, dintre care doua in Bucuresti si cate unul in Ploiesti, Timisoara, Cluj, Craiova, Arad si Brasov.

Principalul competitor al nemtilor de la Praktiker pe piata romaneasca este lantul francez Bricostore, detinut de grupul francez Bresson.



Citeste si