4 Mai 2011

Studiu: Majoritatea tinerilor au cumparat produse cu marca privata in ultimul an



Peste 60% dintre persoanele cu varste cuprinse intre 18 si 70 de ani au achizitionat, in ultimul an, produse comercializate sub marca proprie a retailerilor, arata un studiu recent intreprins de Mednet Marketing Research Center.

"Se observa faptul ca 76,7% dintre tinerii cu varsta cuprinsa intre 26 si 35 de ani au cumparat in ultimul an produse comercializate sub marca proprie a unui magazin, rata de achizitionare inregistrata in cazul persoanelor in varsta (56 - 70 ani) reducandu-se la numai 32,7%", potrivit cercetarii Mednet.

Studiul mai releva faptul ca aproape 50% (47,1%) dintre consumatorii de astfel de produse considera ca raportul calitate-pret al acestora este similar celui oferit de marcile renumite, iar 15% le considera chiar mai bune.

Pe de alta parte, dintre cei care nu consuma produse comercializate sub marca proprie, aproape 30% cred ca raportul calitate pret este la fel cu cel al marcilor cunoscute. Procentul celor care le considera mai bune este mai mic, de 10.

Sursa grafic: Mednet Marketing Research

"Pretul se dovedeste a fi important si foarte important pentru 61,6% dintre respondenti in momentul luarii deciziei de achizitie a produselor marca proprie. Cei care au afirmat acest lucru sunt respondentii cu un venit mai mic de 700 lei de persoana si care se declara afectati in mare si foarte mare masura de criza financiara", se mai precizeaza in studiu.

In ceea ce-i priveste pe cei care nu pun pretul in fruntea criteriilor in alegerea marcilor proprii, ei au venituri mai mari de 2.000 de lei de persoana si se declara a fi afectati de criza financiara in mica si foarte mica masura.

Specialistii Mednet afirma ca studiul arata ca marcile private nu se adreseaza numai cumparatorilor cu venituri mici, ci si celor cu venituri medii si mari. "Multi retaileri si-au diversificat in ultima vreme portofoliul de marci proprii prin lansarea pe piata a unor branduri proprii premium, bio, de inalta calitate, care tintesc un alt target decat marcile private cu cel mai mic pret de pe raft", explica acestia.

Studiul a fost realizat de Mednet Marketing Research Center pe un esantion reprezentativ pentru Bucuresti si orasele cu peste 100.000 de locuitori, in perioada 2-11 februarie 2011. Au fost intervievate telefonic 800 de persoane cu varstele cuprinse intre 18 si 70 de ani. Marja de eroare este de +/-3,46%.



Citeste si