4 Mai 2011

Vanzarile Metro in Romania, afectate in T1 de mediul economic dificil



Retailerul german Metro a raportat o crestere de 2,5% a vanzarilor in Europa de Est in primul trimestru, la 3,8 miliarde de euro, mentionand ca in Romania incasarile au fost afectate de conditiile macroeconomice dificile, scrie Mediafax.

Metro este prezent in Romania prin lanturile de magazine Metro Cash & Carry si Real.

Numarul magazinelor Metro Cash & Carry a urcat de la 26 la 30 de unitati, in primul trimestru, iar cel al centrelor Real a stagnat la 25, se arata in raportul Metro privind rezultatele financiare din primele trei luni.

Vanzarile din Europa de Est ale Metro Cash & Carry au crescut cu 2,9%, la 2,5 miliarde de euro. Evaluate in moneda locala, incasarile din regiune au avansat cu 1,8%, mentioneaza raportul.

"In timp ce in Romania evolutia vanzarilor a ramas afectata de conditiile macroeconomice dificile, in Rusia incasarile au inregistrat o crestere de doua cifre, in termeni comparabili", noteaza grupul german.

In ceea ce priveste lantul de magazine Real, incasarile din Europa de Est au scazut cu 1,8%, la 700 de milioane de euro. In moneda locala, vanzarile au coborat cu 2%.

"Evolutia incasarilor din Romania reflecta conditiile macroeconomice in continuare dificile, dar si baza mai solida din anul trecut", se arata in raport.

La nivel global, divizia Metro Cash & Carry a inregistrat in primul trimestru vanzari de 7,03 miliarde de euro, cu 1,1% mai mari decat in perioada similara din 2010.

Real a raportat, pentru toate regiunile in care are operatiuni, incasari de 2,6 miliarde de euro, in scadere cu 3,5%.

Retailerul noteaza ca atat la Metro Cash & Carry, cat si la Real, performantele au fost influentate negativ de faptul ca Pastele a fost sarbatorit mai tarziu decat anul trecut.

La nivel de grup, vanzarile Metro au stagnat, in perioada analizata, la 15,5 miliarde de euro. Profitul net a avansat cu 7,6%, la 16 milioane de euro.



Citeste si