3 August 2011

De ce se redreseaza foarte greu vanzarile Metro



Vanzarile Metro, al patrulea retailer din lume, in Europa de Est au crescut in primul semestru cu 2,9%, la 7,9 miliarde euro, datorita evolutiei pozitive din Rusia, Turcia si Polonia, insa Ungaria, Bulgaria si Romania se redreseaza foarte greu in urma crizei.

Metro este prezent in Europa de Est prin diviziile Cash & Carry, Real si Media Markt & Saturn. In Romania, Metro detine 30 de magazine Cash & Carry si 25 de hipermarketuri Real, scrie Mediafax.

"Ungaria, Bulgaria si Romania isi revin foarte incet in urma efectelor crizei economice si financiare. Vanzarile totale retail din Europa de Est nu au revenit inca la nivelurile anterioare crizei. Preturile mai ridicate cu materiile prime au condus de asemenea la cresterea preturilor in regiune. Preturile unor alimente au inregistrat chiar majorari de doua cifre", se arata in raportul financiar al Metro.

Divizia Cash & Carry a avut in primul semestru vanzari de 5,4 miliarde euro in Europa de Est, in crestere cu 3,5% in termeni nominali, respectiv cu 4% in moneda locala. Evolutia vanzarilor in Romania si Grecia a continuat sa fie afectata de conditiile economice dificile.

La Real, vanzarile din regiune au scazut cu 1,9%, la 1,4 miliarde euro, cu dificultati in Romania si Polonia.

La nivel mondial, vanzarile Metro au stagnat in primul semestru, la 31,2 miliarde euro, iar profitul net a scazut cu 35%, la 83 milioane euro.

Metro noteaza, in raport, ca atingerea obiectivelor de sfarsit de an a devenit tot mai dificila, deoarece revenirea economica globala a incetinit, iar consumatorii sunt ingrijorati de criza datoriilor de stat din Europa si de preturile ridicate ale alimentelor.

Grupul a reiterat tinta de profit pentru acest an, de 2,66 miliarde euro, in urcare cu 10%, care ar trebui sa fie atinsa prin reducerea cheltuielilor la Media Markt Saturn si prin accelerarea afacerilor pe internet. Divizia de electronice Media Markt Saturn a avut performante slabe in primul semestru, fiind cea mai afectata de reducerea cheltuielilor consumatorilor.



Citeste si