20 Octombrie 2011

Banu, Orkla Foods Romania: Vrem sa facem noi achizitii



Producatorul de alimente Orkla Foods Romania vizeaza in acest an o crestere a cifrei de afaceri cu 5% la 30,4 milioane euro, dupa ce rulajul a crescut in primele noua luni cu 19% fata de perioada similara a anului trecut, scrie Mediafax.

"Am avut la noua luni o crestere considerabila influentata de mai multi factori, cum ar fi crestere in volume pentru ca am castigat cote de piata si cresteri de pret care au fostr necesare din cauza majorarii costurilor cu materia prima. Totusi, marja de profitabilitate a scazut si ne dorim ca in 2012 sa crestem profitul cu 10%", a declarat, intr-o conferinta de presa, directorul general al Orkla Foods Romania, Manuela Banu.

Dintre categoriile de produse cu cea mai mare crestere la noua luni se numara mustarul (37%) si margarina (21%).

Banu a spus ca unul din obiectivele companiei este de a face achizitii, astfel incat sa obtina o crestere structurala de 20%.

"Suntem deschisi la noi achizitii atat in categoria in care actionam, cat si in categoriile conexe. Ne uitam la un business sa vedem cum putem sa ne consolidam grupul", a mentionat Banu.

Orkla Foods este prezenta in Romania din anul 2002, portofoliul companiei cuprinzand margarina, ketch-up, pate si mancaruri la conserva, mustar si sosuri pentru paste, dar si aluaturi congelate.

Potrivit unui studiu al Orkla Foods, tendintele consumatorilor s-au schimbat in ultimii doi ani, astfel incat in prezent clientii sunt mai interesati de o alimentatie echilibrata, nu mai fac provizii si au inceput sa tina cont de promotii si costul produsului.

"Consumul in general a scazut din 2010 intre 5-15%, in functie de categoria de produse. Anul trecut scaderea a fost mai accentuata, in timp ce anul acesta ea s-a mai domolit. Noi am introdus noi tipuri de ambalaje, mai economice, la ketchup si margarina, iar la promotii am preferat sa alaturam produse complementare, cum ar fi margarina cu pateul, in loc sa oferima o cantitate mai mare din acelasi produs, dar la un pret mai scazut", a afirmat directorul companiei.

Principalii competitori ai Orkla Foods Romania sunt, in functie de categoria de produse, companiile Unilever, European Foods, Scandia si Hame.

Orkla Foods Romania apartine diviziei Orkla Food Ingredients, unul dintre cei mai mari cinci furnizori de profil din Europa, cu 32 de companii prezente in 14 tari.

Grupul are operatiuni in domeniul bunurilor de larg consum, al industriei chimice si investitiilor financiare si este una dintre cele mai mari companii listate la Bursa din Oslo. Orkla are 30.000 de angajati, iar la sfarsitul anului 2010 a raportat venituri operationale de 7,4 miliarde euro.



Citeste si