20 Februarie 2012

Vanzarile de ciment ale Lafarge au crescut cu 4% in 2011, dar preturile mici au redus profitul



Vanzarile de ciment ale grupului francez Lafarge in Romania au crescut anul trecut cu 4%, datorita lucrarilor de constructii non-rezidentiale si de infrastructura, insa profitul a scazut din cauza preturilor mai mici si costurilor mai mari, scrie Mediafax.

Volumul vanzarilor de ciment ale Lafarge in Romania a urcat cu 5,5% in 2011, insa profitul companiei pe piata romaneasca s-a redus din cauza ajustarii preturilor si cresterii costurilor pentru achizitia de cox petrolier, se arata intr-un raport al grupului francez.

Vanzarile companiei in Europa Centrala si de Est au urcat anul trecut cu 17%, datorita unor cresteri puternice in Polonia (26,9%) si Rusia (45,9%).

Lafarge este prezent in Romania pe segmentul cimentului, cu ponderea cea mai mare in vanzari, dar si al betoanelor si agregatelor. Grupul a vandut anul trecut divizia de gips catre Etex, care a preluat astfel si operatiunile din Romania.

Compania care este cel mai mare producator de ciment din lume are in Romania 40 de situri industriale si 1.000 de angajati, concurand cu HeidelbergCement (Germania) si Holcim (Elvetia).

Lafarge a anuntat vineri ca va dubla reducerile de costuri si va scoate la vanzare mai multe active, pentru a-si reduce datoriile, dupa ce a trecut in mod surprinzator pe pierdere in trimestrul al patrulea al anului trecut, transmite Bloomberg.

Grupul a inregistrat o pierdere neta de 3 milioane euro in ultimul trimestru din 2011, fata de un profit net de 62 milioane euro in perioada corespunzatoare a anului anterior.

Media estimarilor analistilor intervievati de Bloomberg indica un profit net de 258 milioane euro pentru companie in perioada analizata.

Profitul operational a crescut insa cu 3%, depasind estimarile, iar actiunile companiei au urcat cu pana la 4,5% vineri la Paris.

Veniturile Lafarge au crescut cu 5% in perioada analizata, la 3,81 miliarde euro.

Pe ansamblul anului trecut, profitul net al grupului a scazut cu 28%, la 593 milioane euro, in timp ce vanzarile au coborat usor, cu 3%, la 15,28 miliarde euro.

Compania si-a redus in 2011 datoria neta cu 14%, la 11,9 miliarde euro.



Citeste si