29 Martie 2013

Programele de motivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile companiilor



Programele de incentivare non-cash a partenerilor de afaceri cresc veniturile companiilor cu pana la 10% anual, potrivit unui studiu realizat de compania emitenta de tichete valorice Sodexo.

„Incentivarea non-financiara isi dovedeste eficienta datorata in primul rand faptului ca declanseaza un raspuns psihologic din partea beneficiarilor: utilizand-o, companiile muta competitia partenerilor bazata strict pe recompensele banesti intr-o zona a cadourilor si a recompenselor memorabile”, explica Jean Istasse, director general al Sodexo Solutii pentru Motivare.

Conform cercetarii Sodexo realizata recent la nivel global, in cazul companiilor care au implementat programe de incentivare non-cash, veniturile anuale au crescut cu 9,6%, fata de avansul de 3% inregistrat de catre companiile care au pus accent pe recompensele financiare.

Veniturile medii generate de fiecare om de vanzari au crescut cu 2,1%, fata de scaderea de 0,7% resimtita de acelasi indicator in companiile care au recurs la motivarea in bani. Gradul de atingere a targetului a inregistrat un avans de 1,6% in companiile din prima categorie, in vreme ce in a doua categorie indicatorul a reflectat o scadere de 2,2%.

Sodexo e a adus pe piata romaneasca doua solutii de incentivare – tichetele Smart Pass si platforma IncentiWise, un sistem online de administrare a programelor de incentivare.

„Aceste instrumente folosite pentru incentivarea pe termen mediu si lung a partenerilor de afaceri si a consumatorilor finali pun accentul pe personalizarea serviciilor si pe monitorizarea continua a impactului pe care il au asupra dezvoltarii businessului”, a precizat Jean Istasse.
Serviciile financiare si industria auto, in top Tichetele cadou pentru cheltuieli de marketing, reclama, publicitate si protocol, precum si solutiile online de recompensare a partenerilor de business in atingerea obiectivelor stabilite sunt folosite cu precadere in industria bunurilor de larg consum (FMCG si SMCG), telecom, auto si servicii financiare.

De exemplu, in industria alimentara, obiectivele programelor de incentivare sunt fidelizarea clientilor, cresterea numarului de consumatori, iar participantii la astfel de programe pot fi scolile, cantinele, hotelurile, spitalele si hipermarketurile. In functie de produsele cumparate, participantii acumuleaza puncte ce pot fi utilizate pentru achizitionarea obiectelor dorite.

Unul dintre cei mai mari producatorii de bauturi carbogazoase din lume care a apelat la un sistem online de incentivare in magazinele mici a obtinut, in decurs de un trimestru, o crestere cu 5% a veniturilor si o rata de succes de 30%. In industria auto, companiile care si-au incentivat dealerii dezvoltand o interfata web profesionista si interactiva au obtinut o mai mare vizibilitate si un follow-up mai intens in procesul de vanzare din partea lor.

Pana in prezent, pe piata romaneasca, serviciile financiare nebancare (IFN) si industria auto au inregistrat cel mai ridicat ritm de implementare a solutiilor de incentivare.

„In Romania, anticipam un interes crescut pentru programele de incentivare din partea industriei constructiilor, dar si din partea industriei bunurilor de larg consum, intrucat ne asteptam la diversificarea paletei companiilor din FMCG, un domeniu destul de dinamic in implementarea acestui tip de solutii”, a mai spus Jean Istasse.

Studiul Sodexo a fost realizat prin monitorizarea unui esantion de 300 de companii la nivel international

Compania Sodexo a fost infiintata de catre omul de afaceri francez Pierre Bellon, in anul 1966. In prezent, Sodexo are 413.000 de angajati in 80 de tari din intreaga lume ofera, zilnic, solutii pentru 50 de milioane de consumatori.
Din 1998, Sodexo este prezenta si in Romania si numara 200 de angajat



Citeste si