26 Septembrie 2013

Niciun ofertant la o licitatie CFR pentru inchirierea a 15 sectii



Niciun ofertant nu a achizitionat caietul de sarcini la licitatia organizata miercuri de CFR pentru inchirierea a 15 sectii de cale ferata care apartin infrastructurii feroviare neinteroperabile, iar procedura va fi reluata, a declarat purtatorul de cuvant al companiei, Oana Branzan.

Miercuri a fost programata a 15-a licitatie pentru inchirierea de sectii de cale ferata care apartin infrastructurii feroviare neinteroperabile, potrivit Mediafax.

Sectiile scoase la licitatie apartin sucursalelor teritoriale CREIR Bucuresti (Ploiesti Vest - Targoviste Nord - Fieni - Pietrosita; Ditesti - Gura Palangii; I.L. Caragiale - Ditesti - Moreni; Campina - Campinita - Telega; Ploiesti Nord - Maneciu), CREIR Timisoara (Caransebes - Boutari, Hateg - Subcetate; Oravita - Anina), CREIR Cluj (Campia Turzii - Turda; Baia Mare - Baia Mare Nord), CREIR Brasov (Chileni - Voslobeni; Sebes Alba - Petrestii de Padure) si CREIR Galati (Faurei - Tecuci; Marasesti - Panciu; Comanesti - Moinesti).

Durata de valabilitate a contractului de inchiriere este de patru ani, iar criteriul de atribuire este pretul cel mai mare.

Compania a reusit sa inchirieze in luna august doar o singura sectie de cale ferata, pe relatia Buzau-Berca, din totalul de 14 scoase la licitatie prin intermediul Bursei de Marfuri, castigator fiind desemnat Transferoviar Grup.

CFR SA are posibilitatea sa ofere in regim de inchiriere - prin licitatii publice la Bursa Romana de Marfuri - sectiile de circulatie apartinand infrastructurii feroviare neinteroperabile catre operatori economici.

Firmele desemnate castigatoare sunt obligate sa preia si personalul CFR existent sau care isi desfasoara activitatea pe sectia sau grupul de sectii aferent necesar pentru asigurarea pachetului minim social existent la momentul inchirierii, in conformitate cu prevederile legislative.

Inchirierea unor parti din infrastructura feroviara neinteroperabila reprezinta unul din angajamentele incluse in programul de eficientizare a sistemului feroviar, care vizeaza reducerea cheltuielilor si a activitatilor neprofitabile.

Aceste masuri au fost sunt cuprinse in Scrisoarea de Intentie semnata de Guvern cu Fondul Monetar International si Memorandumul de Intelegere cu Uniunea Europeana.



Citeste si