8 Noiembrie 2013

Distractia profitabila s-a dus pe apa Senei: Disneyland Paris a pierdut un milion de vizitatori in 2013



Parcul de distractii Disneyland din Paris, prima destinatie turistica privata din Europa, a pierdut in 2013 peste un milion de vizitatori, din cauza crizei care a afectat veniturile consumatorilor, a anuntat dezvoltatorul parcului, informeaza AFP, potrivit Mediafax.

Dupa ce, in 2012, s-a inregistrat un numar record de vizitatori, in urma festivitatilor organizate cu prilejul implinirii a 20 de ani de la deschiderea Disneyland Paris, anul acesta, numarul de turisti a scazut pana la 14,9 milioane, cifra inregistrata pana la sfarsitul lunii septembrie.

Cifra de afaceri a companiei Euro Disney, care exploateaza parcul de distractii amplasat langa Paris, in Marne-la-Vallée, a scazut, prin urmare, cu 1,1%, ajungand la 1,31 miliarde de euro. Pe de alta parte, Euro Disney si-a redus pierderea neta cu 25%, dar numai datorita refinantarii datoriilor, acordata de compania mama, Walt Disney Company.

"Anul 2013 a fost dificil pentru industria turismului si a distractiilor din Europa", a precizat directorul general al Euro Disney, Philippe Gas.

Gradul de frecventare a celor doua parcuri tematice Disneyland si Walt Disney Studio a scazut cu 7%, iar gradul de ocupare a hotelurilor s-a redus cu 4,7%, ajungand la 79,3%.

Reducerea gradului de frecventare este mai ales o consecinta a scaderii numarului de vizitatori francezi (600.000), in special din zonele invecinate, dar si spanioli si italieni.

Numarul cel mai mare de vizitatori straini a provenit din Marea Britanie, acestia reprezentand 14% din totalul clientilor, dupa francezi (51%) si germani.



Citeste si