4 Martie 2014

Companiile din FMCG trag din greu pentru cresterea profitabilitatii. Avans de 0,6% in ultimii 10 ani



FMCG a fost un sector sigur pentru investitorii care au urmarit obtinerea de marje predictibile si randamente stabile pe durata crizei economice. Cu toate acestea, pe masura ce situatia economiei globale se imbunatateste, riscurile in crestere din industrie duc la pierderea interesului investitorilor, arata raportul EY – Margin Unlocked.

In ultimii zece ani companiile din industria de produse de larg consum au reusit sa-si creasca marjele de profit cu doar 0,6%. Din anul 2009, multe alte sectoare si-au crescut progresiv marjele de profit. In sectorul tehnologiei, de exemplu, marjele au crescut de la 15,2%, la 19,4%, marcand un salt de 4,2 puncte procentuale.

Comparativ cu alte industrii, marjele de profit din FMCG au fost previzibile si stabile din 2003. Din acest motiv, sectorul a fost foarte atractiv pentru investitori pe timpul crizei economice.

“Cu toate ca actiunile din sector au reprezentat o optiune sigura pentru investitori pe durata crizei, companiile din FMCG vor fi nevoite sa faca eforturi mai mari ca sa-si mentina actionarii multumiti si pentru a-si pastra atractivitatea pentru investitori”, se arata in raportul EY.



Citeste si