24 Iunie 2014

Marcile private, pe val: in 15 tari au reusit sa muste o felie mai mare de 30%



Produsele marca privata au ajuns sa reprezinte cel putin 30% din totalul produselor vandute in 15 tari, aceasta reprezentand cea mai buna evolutie de pana acum, arata un studiu realizat de Nielsen.

Pentru prima data, in trei state – Elvetia, Finlanda si Cehia – marcile private au depasit o cota de piata de 30%. Mai mult, numarul tarilor in care produsele marca privata castiga cota de piata este in crestere, dela 10 in 2011, la 12 in 2012, respectiv 15 anul trecut.

In 16 din cele 20 de tari analizate de catre Nielsen au fost inregistrate cresteri in volum in segmentul marcilor private, cele mai bune evolutii au fost in Suedia (5,1%), Finlanda (4%), Polonia (3,1%) si Slovaci (2,7%). Mai mult, marca privata continua sa reprezinte peste jumatate din produsele vandute in Elvetia (53%) si Spania (51%), in timp ce in Marea Britanie, Portugalia, Germania, Belgia si Austria cel putin patru din zece produse vandute este marca privata.

Cele mai mari cresteri ale vanzarilor de marca privata s-au inregistrat in categoriile de produse de igiena din hartie, alimente congelate si hrana pentru animale.

In Romania vanzarile de produse sub marca privata a retailerilor au crescut in valoare cu 27,5% anul trecut, la 4,34 miliarde lei (982 milioane euro), ajungand sa detina 13% din valoare pietei de profil. Aceasta crestere a fost sustinuta in mare parte de discounteri (Lidl, Penny&XXL), care cumuleaza 62% din vanzarile de marci private. Acestea detin o pondere de 80% din totalul produselor comercializate in cazul Lidl si 20% in cazul Penny&XXL, potrivit datelor publicate de retaileri.



Citeste si