19 Aprilie 2016

Ariston Thermo Romania a avut pierderi in 2015, dar afaceri in crestere puternica



Ariston Thermo Romania, subsidiara a producatorului italian de centrale termice Ariston Thermo, a trecut pe pierderi anul trecut. Compania a avut un rezultat negativ de 1,5 milioane de lei, de la un profit net de 2,7 milioane de lei in 2014. Ultimul an in care Ariston Thermo Romania a avut pierderi a fost 2011.

Cifra de afaceri a companiei a crescut insa cu aproape 25%, la 136,2 milioane de lei (30,6 milioane de euro), de la nivelul de 109,1 milioane de lei din 2014, potrivit datelor publicate pe siteul Ministerului Finantelor Publice.

Ariston Thermo, unul dintre cei mai mari jucatori la nivel global pe piata de echipamente destinate incalzirii si producerii de apa calda menajera, are 6.700 de angajati si 20 fabrici in 12 tari.

In Romania, grupul are un numar mediu de 81 de angajati, si comercializeaza centrale termice murale si de pardoseala, conventionale si in condensare sub brandurile Ariston, Chaffoteaux si Rendamax, boilere electrice si indirecte, instanturi pe gaz, aparate de aer conditionat si panouri solare.

In 2015, grupul a vandut 7 milioane de produse in peste 150 de tari, sub marcile Ariston, Elco, Chaffoteaux, Atag Heating si Racold.

Peste 40% din productia grupului este realizata in cele sapte fabrici pe care le detine in Italia, insa aproape 90% din venituri sunt generate de pietele straine.

Ariston Thermo a raportat in 2015 venituri de 1,43 miliarde de euro, in crestere cu 6,8% fata de 2014.

Grupul italian a inregistrat anul trecut un profit net in valoare de 80 milioane de euro, mai mare cu 9,6% fata de castigul din 2014.

Investitiile derulate anul trecut de companie, precum si resursele dedicate sectorului de cercetare si dezvoltare, au totalizat 72 milioane de euro, cu peste 18% mai mari fata de nivelul de 61 milioane de euro din 2014.

In 2016, Ariston Thermo mizeaza pe mentinerea cresterii afacerilor, atat pe pietele mature, cat si pe cele cu o dezvoltare rapida, prin produse si solutii din ce in ce mai eficiente, mai conectate si mai prietenoase cu mediul inconjurator.

“Ne dorim sa continuam sa crestem si in urmatorii ani. Motoarele de dezvoltare vor fi inovatia la nivelul produselor, implicarea contina in operatiunile noastre, investitia in brandurile noastre si in oamenii nostri, care sunt principala forta a grupului”, a declarat intr-un comunicat Paolo Merloni, presedintele executiv al Ariston Thermo.



Citeste si