30 Iunie 2016

Consiliul Concurentei a autorizat preluarea Billa de catre Carrefour



Consiliul Concurentei a autorizat preluarea magazinelor Billa de catre retailerul Carrefour Nederland BV, dar a impus o serie de conditii. Printre acestea, se numara angajamentul luat de Carrefour de a cesiona trei supermarketuri din Braila, zona unde Consiliul Concurentei a constatat ca tranzactia dintre cele doua companii ar putea duce la cresterea preturilor. Prin aceasta tranzactie, Carrefour a devenit cel mai mare operator de supermarketuri din Romania in functie de suprafata.

„In urma analizei, Consiliul Concurentei a constatat ca in zona geografica Braila operatiunea ar putea conduce la consolidarea pozitiei pe piata a Carrefour, cu efectul reducerii posibilitatilor de alegere a consumatorilor. In aceasta situatie, ar fi existat posibilitatea ca tranzactia sa conduca la cresterea preturilor produselor alimentare in zona”, se arata intr-un comunicat al Coniliului Concurentei.

Romania le-a adus anul trecut francezilor de la Carrefour afaceri de 6,18 mld. lei (circa 1,4 mld. euro), in crestere cu 13,4% fata de 2014. Mai mult, profitul a urcat si el cu 9,6% la 127,7 mil. lei (28,7 mil. euro). Numarul angajatilor a crescut la peste 9.000 de angajati, reteaua numarand in prezent 191 magazine.

Tranzactia a fost autorizata cu conditia respectarii unor angajamente asumate voluntar de catre Carrefour. Astfel, Carrefour si-a luat angajamentul de a cesiona trei supermarketuri active pe piata din Braila, respectiv doua magazine Carrefour Market si un magazin Billa.

De asemenea, Carrefour s-a angajat sa nu se implice in activitatile cesionate pe o perioada semnificativa, de cel putin 10 ani. Cesiunea va fi realizata ca un transfer de activitate continua fara intreruperea activitatii, pentru fiecare magazin in parte sau pentru toate impreuna.

Totodata, Carrefour va depune toate eforturile pentru a mentine viabilitatea economica si competitivitatea activitatii destinata cesionarii, se spune in comunicat.

Carrefour va avea obligatia de a pune la dispozitia Consiliului Concurentei informatii referitoare la potentialii cumparatori, dar si sa obtina acordul prealabil al autoritatii de concurenta referitor la cumparatorul desemnat.

„In celelalte zone analizate nu au fost identificate ingrijorari concurentiale avand in vedere ca exista mai multi concurenti alternativi pe aceste piete”, precizeaza autoritatea pentru Concurenta.



Citeste si