21 Octombrie 2016

GfK: Situatia economica a Romaniei, mai buna decat atitudinea consumatorilor



Cu toate ca PIB a crescut cu aproximativ 6 procente in al doilea trimestru fata de aceeasi perioada a anului trecut, multi dintre consumatorii romani sunt sceptici in ceea ce priveste urmatoarele cateva luni, arata un studiu realizat de GfK.

Mai mult, o parte dintre consumatori nu exclud posibilitatea unui declin economic. Asteptarile economice au scazut cu 3 puncte din luna iunie, ajungand la 1,2 puncte in septembrie. Cu un an in urma, indicatorul arata 18,5 puncte in plus.

”Cresterea economica puternica reduce ratele de somaj si, prin urmare, creste venitul. De asemenea, romanii sunt de parere ca nu se va schimba nimic in urmatoarele luni. Asteptarile privind venitul erau la 20,8 puncte in luna septembrie, intr-o crestere cu 2,3 puncte fata de luna iunie”, arata studiul GfK.

Aflata la 2,3 puncte in luna septembrie, tendinta de cumparare este doar putin mai ridicata decat valoarea medie pe termen lung de 0 puncte, dar aceasta a atins 5,4 puncte in luna iulie, cea mai ridicata valoare din octombrie 2008. ”Totusi, valorile acestor indicatori arata in mod clar ca majoritatea coplesitoare a populatiei isi permite in continuare sa cumpere numai articolele esentiale pentru traiul zilnic. Produsele si serviciile cu o valoare ridicata raman in continuare in afara posibilitatii de cumparare a majoritatii consumatorilor”, mai puncteaza GfK.

Per total, climatul de consum pentru EU28 a scazut de la 13,1 puncte la 12,3 puncte din iunie pana in septembrie 2016. Inceputul celui de-al treilea trimestru a fost marcat de decizia Marii Britanii de a parasi UE de la sfarsitul lunii iunie. In aproape toate tarile europene si, bineinteles, in special in Marea Britanie, increderea consumatorilor si mai ale asteptarile economice au scazut, in unele cazuri chiar in mod dramatic.



Citeste si