4 Mai 2018

Cel mai vechi retailer de fashion din Romania vinde mai bine in magazinele stradale. Stefanel, afaceri de 6 mil. de euro in 2017



Brandul de fashion Stefanel, primul retailer international care a intrat pe piata locala in 1991, inregistreaza cele mai mari vanzari in magazinele stradale. Magazinul din Piata Romana reprezinta 25% din cifra totala de afaceri a retailerului, care a anul trecut a fost de peste 6 milioane de euro, a declarat Cornelia Nicolae, director general Stefanel pentru Europa de Est, la Profesionistii in Retail.

In conditiile in care comertul stradal din Romania inregistreaza performante limitate in comparatie cu alte tari europene, Stefanel vinde cel mai mult in magazinele de la strada. Stefanel detine doua in Bucuresti, in Piata Romana si zona Dorobanti, dar si in Brasov si Sibiu. In total, cele 12 magazine si outletul Stefanel au inregistrat vanzari de peste 6 milioane de euro anul trecut, in crestere cu circa 10% fata de 2016.

„Stefanel este un brand matur, cand am preluat conducerea in urma cu 8 ani, am avut cresteri substantiale de la un an la altul, insa in ultimii ani lucrurile s-au asezat, sunt pe un traseu firesc, cresterile au fost organice, nu putem sa ne batem cu noi. Raportam cresteri normale de la un an la altul, dar tendinta este de crestere, probabil ca la finalul anului o sa ajungem la 6,6 milioane de euro”, spune Cornelia Nicolae.

Magazinul din Piata Romana genereaza aproximativ 25% din vanzarile Stefanel din Romania, urmat de cele stradale din restul oraselor si cele din Constanta si Cluj, unde Stefanel a redeschis un magazin in 2015 dupa o perioada de absenta. Primul an in Cluj a fost mai slow, insa in prezent magazinul Stefanel din Cluj are vanzari in crester cu 25% mai mari fata de anul trecut.

„In cazul nostru cele mai performante magazine sunt cele stradale cele doua din Bucuresti, dar este binecunoscut ca optiunile de magazine la strada sunt destul de limitate, probabil ca multe alte branduri si-ar dori sa deschida, dar e destul de dificil sa gasesti spatii care sa corespunda din punct de vedere tehnic, layout, dotari cu nevoile conceptului fiecarui brand si acesta este unul dintre motivele pentru care comertul stradal nu e la un maxim, inca mai e loc pe piata. Pe de alta parte se ia in considerare si faptul ca romanii prefera sa mearga la mall, asta e realitatea”.

Cornelia Nicolae a preluat de la inceputul lunii martie conducerea Stefanel pentru Europa de Est, regiune care cuprinde Romania, Polonia si Turcia, intr-un demers de organizare la nivel international prin care brandul de fashion a trecut odata cu preluarea sa de catre un fond de investitii.

Pentru a afla cum difera cele trei piete de fashion pentru Stefanel, care sunt provocarile si particularitatile precum si planurile de dezvoltare pe care Cornelia Nicolae le are pentru Stefanel, urmariti integral emisiunea Profesionistii in Retail.



Citeste si