11 Iunie 2018

Designerii romani sunt ca noul val din industria muzicala: au cote din ce in ce mai bune peste hotare



Antreprenorii creativi romani devin tot mai apreciati in afara tarii, situatia imbunatatindu-se semnificativ in ultimii ani, dupa ce, initial, stand-urile romanesti erau ocolite cu orice pret mai ales de vest-europeni.

"In Spania, standurile cu romani erau efectiv ocolite de vizitatori, in vreme ce in tarile din Orientul Mijlociu, am fost primiti ca si cand am fi fost rude, fara sa fie nevoie sa explicam de ce Romania nu trebuie sa insemne automat 'produse ieftine'. In vest, lumea trebuie sa realizeze ca romanii nu sunt doar hoti de buzunare", a mai adaugat Clara Rotescu, presedintele Federatiei Romane de Design Vestimentar si Accesorii.

Exporturile romanesti de fashion sunt estimate ca vor ajunge la 3,63 mld. euro anul acesta, reprezentand peste 90% din productia totala de 3,85 mld. euro. Circa 73% din totalul productiei interne este reprezent de imbracaminte.

"Industria creativa este deja un brand de tara, viitorul fiind clar in favoarea antreprenorilor creativi, care ridica Romania mult mai sus decat o fac alte industrii. Premisele sunt bune, important este sa fie toate fortele concertate in aceeasi directie. As vrea sa vad peste 5 ani mult mai multi coreeni si japonezi care sa stea la coada la standurile romanesti de fashion", mentioneaza Alin Stanciu, fondator FashionUp.

Fashion ROute este evenimentul WALL-STREET.RO dedicat industriei locale de confectii si retailului de fashion. Anul acesta, evenimentul este organizat in parteneriat cu LPP si answear.ro, fiind totodata sustinut de Vivo!, Avon si MKOR Consulting.

Foto: Mircea Dragos



Citeste si