30 August 2018

Parteneriatul Nestle-Starbucks, finalizat: produsele Starbucks vor fi vandute de Nestle in lumea intreaga



Producatorul alimentar Nestle si lantul de cafenele Starbucks au anuntat marti ca au finalizat parteneriatul prin care produsele Starbucks vor fi comercializate in intreaga lume de grupul elvetian, scrie Reuters.

Nestle, cel mai mare grup alimentar din lume, a anuntat in luna mai ca Starbucks va primi o plata in avans de 7,15 miliarde de dolari in numerar pentru o licenta globala nelimitata, care sa ii permita sa vanda si sa distribuie produsele companiei in afara cafenelelor. In urma tranzactiei Nestle a preluat aproximativ 500 de angajati ai Starbucks.

Aceasta alianta globala va aduce experienta Starbucks in milioane de locuinte din intreaga lume prin intermediul Nestle, a afirmat seful Starbucks, Kevin Johnson.Starbucks va folosi castigurile obtinute pentru a accelera rascumpararea de actiuni.

Tranzactia este cel mai recent indiciu al modului in care sunt afectate companiile de schimbarea gusturilor consumatorilor.Cafeaua este populara in randul generatiei millennials, care a crescut cu Starbucks si este dispusa sa plateasca pentru produsele companiei.

Miscarile Nestle in 2018

Parteneriatul cu Starbucks nu este singura miscare strategica a Nestle; la inceputul anului grupul elvetian a anuntat ca isi vinde fabrica de dulciuri din SUA companiei italiene Ferrero, intr-o tranzactie de 2,8 miliarde de dolari. Aceasta a fost prima mare miscare a lui Mark Schneider din pozitia de CEO si un alt pas catre productia de alimente mai sanatoase, scrie Reuters.

Nestle a motivat decizia de a vinde fabrica din cauza pozitii slabe pe piata ameriana, dominata de Hershey, Mars Inc si Lindt. Totusi, analistii speculeaza ca aceasta tranzactie inseamna ca Nestle renunta la brandurile sale mai putin performante sau chiar ca se pregateste sa se retraga din productia de dulciuri formand un joint venture cum a facut recent in businessul cu inghetata. Hershey, care detine brandul Nestle KitKat in SUA, ar fi partenerul principal.

Tot la inceputul anului, Nestle a anuntat ca vinde fabrica de ciocolata Violet Crumble din Australia, intr-o miscare de a se extinde in industria healthcare, dupa ce a licitat pentru compania de vitamine si suplimente Merck din Germania. De asemenea, in decembrie a cazut de acord sa cumpere producatorul de vitamine Atrium Innovations pentru 2,3 miliarde dolari. Atrium Innovations are vanzari anuale de 700 milioane dolari, in timp ce business-ul cu ciocolata vinde in jur de 900 milioane dolari annual.

Nestle are 335.000 de angajati, 436 de fabrici in 85 de tari, isi vinde produsele in 189 de tari, iar in 2016 a inregistrat o cifra de afaceri de 89,5 miliarde franci elvetieni.

In Romania, Nestle detine o fabrica la Timisoara, deschisa in anul 1995. Nestle Romania exporta 35% din productia fabricii de la Timisoara in Ungaria, tarile de la Marea Adriatica, tarile mediteraneene si, incepand din acest an, in Irlanda.

Lantul american Starbucks are peste 20.000 de cafenele in 65 de tari, iar in Romania a intrat in 2007, unde are 38 de cafenele, din care 20 de unitati in Bucuresti. In 2015, operatorul polonez de restaurante si cafenele AmRest Coffee a cumparat franciza Starbucks pentru Romania si Bulgaria.



Citeste si