25 Octombrie 2018

Liviu Ungureanu, Dacia Plant: Vrem produse romanesti, dar nu avem suficienta materie prima locala



Producatorul de suplimente alimentare Dacia Plant, un business romanesc fondat in urma cu 16 ani, obtine aproximativ 25% din cifra de afaceri pe piata de retail. Liviu Ungureanu, director general Dacia Plant, a precizat, in cadrul conferintei retailArena, ca marii retaileri de pe piata reprezinta un canal de distributie important pentru companie si veniturile obtinute sunt in crestere in fiecare an.

“A fost interesant atat pentru noi, cat si pentru partenerii si colaboratorii nostri sa invatam impreuna cum merge acest bussines pe piata de retail. Dacia Plant a fost primul producator listat in majoritatea lanturilor de retail, inclusiv Kaufland cu care colabaram de mai bine de 4 ani. Nu ne-a fost simplu sa lucram in piata de retail pentru ca produsele noastre sunt reglemetate atat in piata farma cat si in piata de retail. Au fost si sunt destule provocari in acest domeniu. Nu ne-a fost usor sa penetram aceasta piata, dar a fost frumos pentru ca este un sector dinamic si asta ne-a facut sa ne schimbam si sa invatam in fiecare an”, a mentionat Liviu Ungureanu.

In cadrul conferintei retailArena, directorul general al Dacia Plant a mai spus ca se afla in cautarea unor solutii de promovare a preventiei pe piata de retail, dat fiind ca strategiile de comunicare in piata farma difera de cele din retail.

“Provocarile in acest bussines vin pentru ca nu avem o armonizare la nivelul institutiilor statului. Legislatia ar trebui sa fie inteleasa la nivelul tuturor institutiilor din sectorul suplimentelor alimentare. Totodata, consider ca ar trebui mai mult incurajati producatorii autohtoni de plante aromatice, pentru ca noi vrem sa avem produse romanesti, dar nu avem materie prima romaneasca suficienta. Suntem obligati sa importam aceste materii prime si cred ca daca ar fi un sprijin mai activ din partea Ministerului Agriculturii nu am mai importa”, a adaugat Ungureanu.

In acelasi timp, Liviu Ungureanu considera ca un brand romanesc va fi puternic cand va reusi sa fie puternic si undeva in afara: “Mi-as dori foarte mult ca o companie romaneasca, asa cum au reusit companiile din IT, sa ajunga sa devina un brand puternic si in afara tarii”.

Partenerii RetailArena 2018

Omnichannel day partner: FAN Courier

Gold Partners; VTEX, Ropeco, Glory, Visa

Silver Partners: Lidl, Selfpay, Mastercard, Yieldigo, Flanco, Answear.ro, eMag Marketplace, MKOR Consulting, PeliFilip, Tetra Pak, CustomSoft, Euromonitor International

Sponsori: CVI, Smart ID, Cushman Wakefield Echinox, Expert Software, Veranda, Vivo!, ORTec, Harvest, Euro Testing



Citeste si