4 Ianuarie 2007

Made in Romania – pentru ultra-exclusivistii din UE

Orasul Timisoara este ultimul loc din lume care le-ar veni in minte strainilor atunci cand se gandesc la Saville Row, strada croitoriilor ultra-exclusiviste din Londra, unde un costum pe comanda costa intre 5.000 si 30.000 de lire sterline.
Oricum, de fiecare data cand vom achizitiona un costum de la Gieves & Hawkes, una dintre cele mai respectate case de moda masculina, ori o haina de dama de la Jaeger or Reiss ne vom gandi inevitabil si la ModaTim, companie detinuta si administrata de o familie din Timisoara.

Condusa de Ovidiu Sandor si de sora acestuia Anemona, compania banateana considera ca eticheta “Made in Timisoara" va face fata marcilor rivale din Milano, Paris si Londra, mai ales in urma aderarii Romaniei la Uniunea Europeana, arata un articol publicat de BBCNews.

'Oamenii au o imagine despre Romania ca un loc fara viitor unde muncitorii sunt fortati sa produca imbracaminte. Nu cred ca acestia inteleg cata munca si resurse sunt alocate in acest proces', explica Ovidiu Sandor.

Romania a devenit un pol al investitiilor in industria textila ca urmare a relocarii centrelor de productie in Romania a unor branduri precum H&M, Zara, Lacoste si Dolce & Gabbana. Astfel, Romania a ajuns unul dintre exportatorii cheie din industria europeana de textile cu exporturi directe anuale de peste 3,5 miliarde de euro (2,4 mld. lire sterline).

Producatorul de confectii ModaTim reprezinta unul din jucatorii care au pus umarul la cresterea accentuata a numarului investitiilor din Timisoara. In ciuda exteriorului rece al cladirii care gazduieste fabrica dominata de culoarea gri, in interiorul ModaTim predomina zgomotul si culorile puternice atat timp cat 1100 de angajati (in cea mai mare parte femei), lucreaza in regim european.

Majoritatea angajatilor lucreaza in cadrul companiei banatene de decenii si in opinia lui Sandor acesta va reprezenta un atu pe piata internationala pe care se vor intalni companii din UE si China. Sandor a gasit o alta metoda de supravietuire: vanzarea produselor sub marci proprii dar si investitii in proprii magazine.

Firma ModaTim Investment, controlata de compania de confectii ModaTim, a dezvoltat anul trecut primul complex de cladiri de birouri din clasa A din Timisoara, cu o suprafata totala de 35.000 de metri patrati. Valoarea investitiei s-a ridicat atunci la aproximativ 50 milioane euro.



Citeste si