27 Februarie 2019

Vanzarile Sphera Franchise Group au crescut cu 24,6%, iar profitul a urcat cu 4,5% in 2018



Vanzarile Sphera Franchise Group, operatorul brandurilor KFC, Pizza Hut si Taco Bell, au crescut cu 24,6%, iar profitul a urcat cu 4,5% in 2018, potrivit unui comunicat emis marti de companie.

In Romania, vanzarile din aceleasi restaurante KFC au crescut cu 11% de la un an la altul, 2018 fiind al cincilea an consecutiv cu o crestere de doua cifre, generata de serviciile Drive-Thru, precum si de restaurantele din provincie.

Sphera raporteaza vanzari in valoare de 771 milioane de lei pentru 2018, reprezentand o crestere de 24,6% fata de vanzarile pro-forma ale aceleiasi perioade a anului anterior. Principalii factori care au contribuit la majorarea vanzarilor au fost cresterea vanzarilor din restaurantele KFC, cu 21,5% de la un an la altul, care a contribuit cu 16,8 puncte procentuale la rata de crestere a vanzarilor pro forma, respectiv avansul de 9,5% al vanzarilor din restaurantele Pizza Hut comparativ cu anul anterior, care au contribuit cu 1,7 p.p. la rata de crestere a vanzarilor pro forma, precum si KFC Italia, cu o contributie de 4,2 p.p la cresterea vanzarilor.

Profitul operational in restaurante s-a majorat cu 4,5% fata de anul precedent, atingand 103,2 milioane de lei in 2018, EBITDA normalizata a crescut cu 4,5%, pana la 72,4 milioane de lei, iar profitul net a sporit cu 4,5%, pana la 34 de milioane de lei.

“Cresterea continua a Sphera pe toate liniile de business este foarte incurajatoare, cu vanzari care au atins 771 milioane de lei. KFC conduce cu o crestere de 21,5% si toate afacerile din Romania, Republica Moldova si Italia s-au bucurat de cresteri pozitive. Anul trecut am deschis 25 de restaurante noi, dintre care 16 sunt unitati KFC in Romania si Italia. In Italia, am deschis 8 noi locatii, pornind de la doua restaurante la sfarsitul anului 2017, in timp ce Taco Bell a ajuns la un numar mai mult decat dublu, cu 3 unitati deschise in timpul anului si ajungand la un total de 5, inclusiv primul restaurant din afara Bucurestiului, deschis la Cluj. Aceasta performanta generala a dus la o EBITDA normalizata de 72 milioane de lei, mai mare cu 4,5% fata de 2017,” a declarat Mark Hilton, CEO al Sphera Franchise Group.

In trimestrul al patrulea din 2018, vanzarile au crescut cu 27,8% comparativ cu acelasi trimestru din 2017. Aceasta crestere a vanzarilor fata de majorarea de 26,6% de la an la an inregistrata in trimestrul al treilea din 2018 s-a datorat in principal contributiei sporite din partea KFC Italia si a operatiunilor Taco Bell, precum si a cresterii mai mari a vanzarilor KFC Romania.

In trimestrul al patrulea din 2018, profitul operational din restaurante a crescut cu 18,7% de la un an la altul, atingand 28,6 milioane de lei, EBITDA normalizata a crescut cu 63,5%, pana la 19 milioane de lei, iar profitul net a atins nivelul de 1,6 milioane lei comparativ cu o pierdere de 9,4 milioane lei in T4-2017.

Sphera Franchise Group S.A. este un holding ce reuneste sub umbrela sa companiile care opereaza in sistem de franciza brandurile KFC, Pizza Hut, Pizza Hut Delivery si Taco Bell in Romania, KFC in Republica Moldova si KFC in zona de nord-est a Italiei.



Citeste si