5 Iunie 2019

Piata balneo si spa din Romania a generat o cifra de afaceri de aprox. 314 milioane de euro



Piata spa si balneo din România a generat anul trecut o cifra de afaceri de aproximativ 314 milioane de euro, 1,8 milioane de turisti cheltuind peste 288 de milioane de euro pe tratamente si terapii balneare in statiunile din tara.

Mai mult, pretul mediu al unui sejur de tratament balnear a fost de 797 de lei/ persoana.

”Piata de balneo si SPA este o piata a bucuriei si a sanatatii, este o piata unde oamenii vin sa invete sau sa reinvete ce este fericirea”, a declarat Sergiu Negut, om de afaceri, business angel si curator de start-up-uri, in cadrul evenimentului de spa & balneo business networking #InfuziadeBusiness, organizat de OPTBR si despreSpa.ro.

Piata a resimtit impactul pozitiv al voucherelor de turism

Evenimentul #InfuziadeBusiness a aratat ca, pe an ce trece, obiceiurile de consum ale romanilor se schimba. Ei invata sa isi aloce timp, sa mearga in vacante de relaxare sau tratament, sa se bucure de viata, lucruri care se vad in cifra de afaceri a pietei balneo si spa din Romania.

Peste 1,8 milioane de turisti au cheltuit peste 288 de milioane de euro pe tratamente si terapii balneare in statiunile de gen din Romania, iar pretul mediu al unui sejur de sanatate a fost de 797 de lei/ persoana.

De asemenea, un detaliu important de luat in calcul este boostul pe care voucherele de turism l-au adus in cadrul aceastei cresteri a pietei de sanatate, recuperare si preventie din Romania.

La nivel de relaxare, peste 780.000 de oameni au investit peste 25,9 milioane de euro pentru starea lor de bine.

In 2018, piata spa a crescut cu aprox. 10% fata de 2017, cand totalul acesteia a fost de 24,4 milioane Euro (in crestere cu 16,2% fata de 2016), dintre care 8,8 milioane euro provin din terapii spa de relaxare (exclusiv de relaxare - nu sunt incluse aici terapiile pentru slabire - masaje anticelulitice sau alte terapii de beauty).

Publicul este din ce in ce mai numeros, ceea ce obliga la cresterea calitatii serviciilor in spa. Romanii care frecventeaza centrele spa sunt o categorie premium de clientela - atat financiar, cat si din punct de vedere al culturii si preocuparilor. Sunt oameni educati, cu un venit peste medie. Preponderent, ei au job-uri in diverse corporatii.



Citeste si