2 Iulie 2019

Se anunta o vara de haos pe aeroporturile din Romania. Aproape 600.000 de pasageri, afectati de intarzierea zborurilor



Pasagerii din Romania ai companiilor aeriene au pierdut 2.500 de ore de vacanta in vara lui 2018 din cauza intarzierilor, potrivit unui raport AirHelp. La nivel international, mai bine de 1,2 milioane de zboruri au fost intarziate in 2018, in perioada 15 iunie - 15 septembrie, dintre care aproape 305.000 au fost in Europa. Expertii avertizeaza ca un al doilea haos pe perioada verii va fi inregistrat in 2019.

In perioada 15 iunie - 15 septembrie 2018, 636.000 de pasageri din Romania s-au confruntat cu zboruri intarziate, dintre acestea aproape 5.600 au decolat cu o intarziere mai mare de 15 minute, iar 100 au fost anulate. In ceea ce priveste zborurile eligibile pentru compensatii (intarzieri mai mari de trei ore) in perioada sezonului estival, peste 23.000 de pasageri au fost afectati. Acelasi numar este asteptat si pentru 2019.

Cel mai prost la capitolul punctualitate in Europa sta Germania, cu 48.000 de ore de zbor intarziate, foarte aproape fiind si Marea Britanie. Desi Romania inregistreaza intarzieri, tara noastra se afla printre cele cu o punctualitate de top, imediat dupa Finlanda. Pe perioada verii, charterele si-au pastrat punctualitatea, anul trecut doar cateva au avut intirzieri semnificative in perioada Iunie-septembrie.

Familiile care merg in vacanta de vara vor fi probabil cele mai afectate. Studiul AirHelp pentru perioada 15 iunie – 15 septembrie 2019 estimeaza ca peste 592.000 de pasageri se vor confrunta cu intarzieri mai mari de 15 minute si anulari ale zborurilor lor, un numar de peste 5.200 cu probleme.

"Milioane de pasageri ai companiilor aeriene au fost in situatia in care sa astepte zborurile intarziate anul trecut si avem in fata o a doua vara de haos daca industria aviatica nu ia masuri. O multime de persoane dintre cele afectate au pierdut ore intregi din vacanta lor, iar acest lucru este inacceptabil. Pasagerii inteleg ca nu intotdeauna se pot evita intarzierile, insa companiile aeriene si aeroporturile isi vor pierde din credibilitate daca nu-si imbunatatesc situatia", a declarat Marta Koziarz, expert AirHelp.

Legislatia UE, mai exact directiva europeana 261, permite pasagerilor companiilor aeriene sa primeasca compensatii de pana la 600 euro de persoana in cazul intarzierilor mai mari de 3 ore. Aceasta directiva se aplica pe toate zborurile din Uniunea Europeana si cele operate de o companie europeana.

”Pentru a va asigura ca cererea este eligibila, sfatuim pasagerii sa pastreze boarding pass-ul si alte documente de calatorie si sa intrebe compania aeriana privind motivul intarzierii. Cu cat mai multe informatii are pasagerul, cu atat mai usor ii va fi sa obtina compensatie. Incurajam pe toata lumea care a avut un zbor intarziat vara trecuta sa verifice daca e eligibil”, a mai spus Marta Koziarz.



Citeste si