5 Mai 2020

Pandemia în retail | Câzu, Benvenuti: Suntem bombardați cu facturi pentru chirii, costuri de servicii, la valoare integrală



Adrian Câzu, director de dezvoltare și acționar al rețelei Benvenuti, a declarat, în cadrul RetailArena Sessions, conferință organizată de retail. ro și Wall-street.ro, că firma este „bombardată cu facturi”, deși are magazinele închise și nu a mai înregistrat încasări de mai bine de o lună, de la debutul pandemiei de Coronavirus în România, scrie retail.ro.

„Unele mall-uri vin și spun că nu este forță majoră și poți să îți vizitezi spațiul din mall cu o cerere prealabilă. Ca atare, suntem bombardați cu facturi, pentru chirii, costuri de servicii, la valoare integrală, deși, activitatea comercială prevăzută explcit în contract nu mai există. A fost oprită prin lege de către ordonanța militară nr. 2. Asta e situația în care ne găsim acum”, a declarat Câzu în cadrul conferinței online realizată de retail.ro și Wall-street.ro.

Vânzările Benevenuti au scăzut de la începutul lunii martie, iar magazinele au fost închise pe data de 20 martie.

„Declinul a început în jurul datei de 2-3 martie, vânzările au scăzut cu 70%. Din weekendul 7-8 martie, vânzările s-au prăbușit până la zero, din cauza panicii, a fricii și a mesajelor confuze care veneau din toate direcțiile. În săptămana 16-20 martie, vânzările rețelei Benvenuti au fost aproape 0”, explică Adrian Câzu.

Cu cele 56 de magazine închise, compania a păstrat în activitate doar 2% din angajați, iar cei aproape 500 de angajați sunt în șomaj tehnic.

Înființată în 2004 de antreprenorul Dan Pavel, compania românească Benvenuti vinde încălțăminte și marochinărie ale producătorilor italieni, dar colaborează și cu producători locali. Producătorii italieni au o pondere de peste 80% din volumul de marfă din Benvenuti, restul fiind producții autohtone. În 2018, retailerul Benvenuti a vândut încălțăminte în valoare de 28,3 milioane euro, cu 5% mai mult decât în anul anterior.



Citeste si