23 Februarie 2007

Piata de invelitori pentru acoperis va depasi 130 milioane euro in 2007

In 2007, piata invelitorilor de acoperis este estimata sa depaseasca 130 milioane euro, in crestere cu 40% fata de anul trecut, cand s-au comercializat invelitori in valoare de aproximativ 93 milioane euro, conform unui studiu de piata efectuat de compania Neomar Consulting.

Tigla metalica domina cu autoritate piata invelitorilor, desi este un material de constructie relativ nou, aceasta cunoscand o ascensiune spectaculoasa. Si in anul 2006, la fel ca in 2005 piata tiglei metalice a cunoscut cea mai ridicata rata de crestere, ajungand sa detina peste jumatate din suprafata totala comercializata anul trecut si este previzionata a-si mentine ritmul sustinut de crestere si pe viitor.

In 2006, 61% din valoarea vanzarilor de invelitori realizate este atribuita tiglei metalice, 19% tiglei de beton, 13% invelitorilor bituminoase si doar 7% traditionalei tigle ceramice.

Cele mai mari vanzari de invelitori sunt realizate in zona de centru, Bucuresti, nord-vest si sud. Fiecare tip de invelitori se axeaza pe anumite regiuni, in functie de specificul constructiilor si conditiile de mediu. Astfel 3 zone cumuleaza jumatate din totalul suprafetei comercializate de invelitori: Centru (19%), Bucuresti (16%) si Nord-vest (16%).

Conform estimarilor Neomar Consulting, in prezent pe piata invelitorilor activeaza aproximativ 50 de furnizori de invelitori pentru acoperisuri. Dintre acestia, circa 40% sunt companii mici, cu o piata locala sau cel mult regionala. Cele mai multe companii mici se intalnesc mai ales in segmentul productiei si comercializarii tiglei de beton si al tiglei metalice, in principal datorita investitiilor relativ reduse in echipamentele de productie si a procesului tehnologic simplu. Doar trei companii care activeaza pe aceasta piata depasesc usor pragul de 10% din punct de vedere al cotei de piata si numai 5 inregistreaza cote de piata intre 5-10% din piata.

Daca in perioada 2005-2006 am asistat la debutul pe piata al unor noi producatori, in special in domeniul tiglei metalice, estimarile Neomar Consulting indica o acutizare a luptei concurentiale in 2007. Noii intrati pe piata si-au propus cresteri procentuale superioare cresterii prognozate a pietei ceea ce denota o politica de marketing incisiva. Majoritatea companiilor investigate in cadrul studiului si-au sporit bugetul de marketing in 2007 comparativ cu 2006, in unele cazuri surplusul depasind 100.000 euro si si-au propus o intensificare a actiunilor de promovare in special in cadrul targurilor si expozitiilor dar si prin intermediul presei scrise.

Neomar Consulting este o firma dinamica de consultanta in marketing, specializata pe cercetarea pietei materialelor de constructii, infiintata la inceputul anului 2004.



Citeste si