11 Aprilie 2007

Germanii de la Rewe au depasit pragul de 1 mld. euro la vanzari



Germanii de la Rewe au devenit a doua companie din retail dupa grupul Metro Cash&Carry, care depaseste pragul de un miliard de euro vanzari anuale, vanzarile inregistrate in Romania reprezentand un sfert din totalul grupului la nivel mondial

Companiile detinute de Rewe in Romania, Billa, Penny, XXL si Selgros, au contribuit cu 25% la totalul vanzarilor de 3,84 miliarde euro inregistrat pe piata est europeana, potrivit rapoartelor financiare afisate de Rewe.

Rewe Group a vandut anul trecut pe piata romaneasca de 1,05 miliarde euro, in crestere cu 34,7% fata de 2005. Grupul nemtesc Rewe opereaza in Romania prin intermediul diviziilor Billa, Penny, XXL si Selgros care detin in total 65 magazine.

Proftul Rewe Group la nivel european a crescut cu 25%, iar cifra de afaceri a ajuns la 43,45 miliarde euro, mai mare cu 4,2% decat cea inregistrata in 2005. "Acestea sunt cele mai bune rezultate financiare inregistrate vrodata de companie si reprezinta un pas important pentru noi", au precizat oficialii Rewe potrivit NewsIn. Ei sustin ca principalul factor care a dus la cresterea afacerilor au fost vanzarile extraordinare din tarile Europei de Est.

Rewe planuieste ca in 2007 sa deschida peste 550 de magazine noi in Europa, dintre care 300 vor fi localizate in Germania.Grupul Rewe intentioneaza sa deschida anul acesta primul Selgros din Rusia si va continua sa-si dezvolte reteaua de supermarketuri Billa.

Comparativ, Carrefour a realizat anul trecut cu sapte magazine, vanzari de 608,9 milioane de euro, reprezentand o crestere cu 39% fata de 2005. Pentru 2007, oficialii Carrefour estimeaza o crestere de cel putin 10% a vanzarilor. Romania Hypermarche, operatorul retelei de hypermarketuri Cora, a incheiat anul 2005 cu o cifra de afaceri de aproape 640 milioane lei (177 milioane euro), in crestere cu 56% fata de anul precedent.

Reteaua de magazine Metro Cash&Carry Romania a inregistrat, anul trecut, vanzari de 1,43 miliarde de euro, in crestere cu 15% fata de 2005. Grupul Metro opereaza un lant de 31 de magazine in Romania, dintre care 23 de unitati Metro Cash&Carry si opt unitati Real.



Citeste si