13 Aprilie 2007

Albalact isi va majora capitalul social cu 19,43 mil. lei

Consiliul de Administratie al Albalact SA, listata pe Rasdaq, a aprobat majorarea capitalului social al companiei de la 9,43 milioane lei pana la 19,43 milioane lei (5,81 milioane euro), pentru a sustine investitiile de peste 8 milioane euro programate in 2007.

Majorarea capitalului s-a efectuat prin emiterea a 99,94 milioane actiuni noi cu valoare nominala de 0,10 lei, precizeaza comunicatul transmis joi catre Rasdaq. Majorarea capitalului a fost votata de actionari la sfarsitul lunii ianuarie.

Suplimentarea capitalului social al companiei era necesara in conditiile in care Albalact va deschide la mijlocul acestui an o noua fabrica, iar costurile estimate sunt de opt milioane de euro, se precizeaza in comunicatul emis de companie. Initial actionarii au aprobat emiterea a 108.552.532 actiuni din care au fost subscrise 99,94 milioane de titluri (peste 92%). Albalact Alba Iulia va investi opt milioane de euro pentru deschiderea unei noi fabrici de lactate la Alba Iulia.

In structura actionariatului din data de 20 august, Ciurtin Petru detinea 49,2% din capital, iar Ciurtin Petru Raul controla 14,32% din capitalul social.Compania CR 2 Limited din Cipru a raportat in data de 2 octombrie achizitionarea unui pachet de 5,19% din actiunile Albalact. Ca urmare a majorarii capitalului Ciurtin Petru 36,20% din capital, iar Ciurtin Petru Raul are 16,03%.

Cifra de afaceri a companiei a crescut cu 70 %, de la 16,82 milioane euro in 2005, la peste 29 milioane euro in 2006. De asemenea, profitul realizat de companie s-a majorat cu 64 %, de la 850.000 euro in 2005, la peste 1,3 milioane de euro in 2006.

Albalact-Alba Iulia a fost infiintata in anul 1975, iar in 1999 a fost privatizata. Cele mai cunoscute brand-uri ale companiei sunt Fulga si Zuzu. Cresterea vanzarilor inregistrata la cele doua brand-uri, revela faptul ca preferinta consumatorului s-a orientat catre laptele ultrapasteurizat.



Citeste si