Studiu Cisco: Consumatorii sunt foarte îngrijorați de modul în care sunt utilizate informațiile cu caracter personal prin intermediul AI
Protejarea vieții private continuă să fie o chestiune critică pentru oameni, organizații și guvernele din întreaga lume. La mai bine de optsprezece luni de la debutul pandemiei de COVID-19, informațiile despre starea noastră de sănătate și gradul de vaccinare sunt necesare mai mult ca niciodată pentru a înțelege virusul, a-i controla răspândirea și pentru a asigura medii mai sigure de lucru, învățare, recreere și alte activități.
Cu toate acestea, oamenii vor ca regulile legate de confidențialitate să se mențină și ca organizațiile și guvernele să le păstreze datele în siguranță și să le folosească numai în acțiunile de contracarare a pandemiei.
În acest context, Cisco a publicat studiul Cisco 2021 Consumer Privacy Survey privind protecția vieții private a consumatorilor, care explorează acțiunile pe care le întreprind oamenii pentru a-și proteja viața privată, impactul reglementărilor legate de confidențialitatea datelor, atitudinea oamenilor cu privire la utilizarea informațiilor despre pandemie și utilizarea tot mai extinsă a informațiilor cu caracter personal în luarea deciziilor prin intermediul inteligenței artificiale (AI). Raportul, aflat la cea de-a treia ediție, se bazează pe răspunsurile anonime primite de la 2.600 de respondenți din 12 țări.
Iată câteva dintre cele mai importante concluzii ale studiului:
Cisco crede că respectarea vieții private este un drept fundamental al omului. Conform acestui studiu, confidențialitatea datelor continuă să fie o prioritate pentru consumatori, iar organizațiile trebuie să protejeze datele personale și să consolideze încrederea consumatorilor în modul în care sunt utilizate aceste date. Iată câteva recomandări pentru organizații:
- Oferiți informații clare cu privire la modul în care utilizați datele clienților. Principala preocupare în rândul consumatorilor este că nu știu cum sunt utilizate datele lor. Organizațiile pot ajuta la atenuarea acestei preocupări punând la dispoziție informații ușor de înțeles despre modul în care sunt utilizate datele în produsele și serviciile oferite.
- Creșterea gradului de conștientizare cu privire la reglementările privind confidențialitatea datelor din țara dvs. Clienții care cunosc aceste legi înțeleg că există limite în ceea ce privește modul în care le sunt utilizate datele și au mai multă încredere că datele lor sunt în siguranță.
- Stabiliți politicile de revenire a angajaților la birou într-un mediu de lucru sigur, ținând cont de drepturile individuale și respectarea confidențialității datelor.
- Procedați cu grijă atunci când utilizați date cu caracter personal în procesele automate de luare a deciziilor care afectează clienții. Ce pot face organizațiile? Să definească și să construiască un cadru responsabil, să stabilească politici de guvernanță bazate pe standarde etice pentru inteligența artificială (AI), precum și să asigure transparența cu privire la momentul și modul în care utilizează procesele automate de luare a deciziilor.