6 Aprilie 2022

Noile generații de traineri nu se vor mai întoarce în sala de curs. De ce nu mai preferă modelul tradițional



În prezent, vedem o nouă generație de traineri care cel mai probabil nu se vor întoarce în sala de curs, ci vor exploata ocazia de a fi în fruntea acestui nou val hibrid. Practic, o companie din Oradea este capabilă astăzi să susțină o sesiune de training cu participanți din Africa de Sud, Marea Britanie, Germania, Rusia și România în același timp.

“Dacă reușești să câștigi acești clienți și obții nivelul acesta de expunere, care ar fi motivația de a te întoarce la modelul tradițional limitat de distanțe, costuri de deplasare, cazare și cheltuieli administrative? La nivel global se accentuează decalajul de profitabilitate și atractivitate între companiile de tehnologie, cele care fructifică oportunitățile digitalizării, și industriile vechi/tradiționale, datorită factorului de inovare al noilor tehnologii”, a declarat Marian Știrbescu, CEO Colltrain și fondator al companiei de training Axioma Solutions.

Această reașezare de valori a creat deja noi ierarhii în domeniul trainingului și șansa de a avea impact în dezvoltarea angajaților prin democratizare accesului la conținut. În acest moment, companiile de training au posibilitatea de a oferi experiențe de învățare de nivel similar sau superior celor din sala de curs.

Start-up-ul Colltrain a dezvoltat o platformă pentru desfăşurarea activităţilor de training colaborativ la distanţă, ce are în plan să crească cu minimum 50% numărul de traineri care îşi desfăşoară activitatea în cadrul aplicaţiei. Colltrain este activă în patru ţări - România, Marea Britanie, Polonia şi Franţa şi vizează pieţele din Ungaria şi Bulgaria. După o investiție inițială de 150.000 de euro, Colltrain are în prezent peste 140 de traineri care îşi desfăşoară activitatea pe platformă.

Tendințele anului 2022 în piața de training

Cele mai importante tendințe în training sunt, potrivit Colltrain, că “sponsorii” inițiativelor de învățare din companii și din firmele de training au început să apeleze activ la training colaborativ, deoarece permite compensarea dificultăților și fructificarea oportunităților legate de învățarea la distanță. A doua tendință este preferința accentuată pentru cursurile online din cauza constrângerilor de distanțare socială și din perspectiva flexibilității organizării evenimentelor de training.

A treia tendință se referă la creșterea interesului managerilor pentru a folosi tehnici de facilitare și training pe durata meeting-urilor cu echipele care lucrează la distanță, în scopul obținerii unor rezultate mai bune și a menținerii spiritului de echipă. De asemenea, industria de training este marcată de transformări profunde.

Trainingul online, deși este disponibil publicului larg, nu este chiar pentru oricine. Pe de o parte, există companii care au așteaptat eliminarea completă a restricțiilor și întoarcerea în sala de curs. Pe de altă parte, un număr mic de jucători cheie și-au asumat activ rolul de lideri în transformarea industriei susținuți de oportunitățile de extindere la nivel regional și global. Companiile client preferă din ce în ce mai des utilizarea trainingului la distanță în mod sincron ca mod de livrare în scopul optimizării bugetelor și a creșterii numărului de angajați instruiți în condițiile unei organizări mai flexibile a sesiunilor de training.

Marian Știrbescu, CEO Colltrain și fondator Axioma Solutions

Cuvântul care caracterizează cel mai bine anul 2022 în industria de training este “transformare”: transformarea modelului de livrare către atingerea unui procent de 75% din activități preponderent online și transformarea de la o abordare locală la una regională.
Colltrain este o platformă prin care participanții pot să lucreze în echipe și să trăiască experiențe de învățare într-un mediu în care au ocazia să se exprime activ și să interacționeze productiv. Platforma Colltrain este creată de Alexandru Cojocaru (CTO) și Marian Știrbescu (CEO), absolvenți de electronică și telecomunicații, cu experiență de 15 ani în dezvoltarea și implementarea de software de business pentru companii medii și mari, în diverse domenii de activitate ca sectorul telecom, retail și banking.



Citeste si