16 Martie 2023

Încă o companie din industria jocurilor de noroc renunță la publicitatea stradală



Grupul Las Vegas, companie care acționează pe segmentul de sloturi, a anunțat că va renunța la publicitatea comercial-stradală. Decizia vine în contextul ultimelor dezbateri din spațiul public legate de interzicerea reclamelor la pariuri sportive și jocuri de noroc.

La sfârșitul lunii februarie, Senatul a adoptat un proiect de legislativ care vizează limitarea și interzicerea comunicarea comercială audiovizuală sau de publicitate pentru cazinouri, jocuri de noroc sau pariuri sportive. Conform proiectului de lege, reclamele audio-video ar urma să fie interzise în intervalul orar 06:00 - 23:00. De asemenea, ar urma să fie interzisă orice formă de comunicare comercială audiovizuală pentru activităţile de jocuri de noroc în cazul în care acestea sunt prezentate sau recomandate de personalităţi ale vieţii publice, culturale, ştiinţifice, sportive ori de alte persoane, care, datorită celebrităţii lor, ar putea încuraja activităţile de jocuri de noroc şi pariuri sportive.

Nu este prima companie din industrie care face acest pas, Superbet Group anunța la începutul lunii martie că urmează să elimine toate panourile de publicitate stradală care conțin mesaje comerciale, măsura care se va implementa pe întreg teritoriul țării, în prima parte a acestui an. Totuși, firma spune că va continua să promoveze ”jocul responsabil” în outdoor.

Reprezentanții Superbet își asumă angajamentul de a nu avea nicio formă de panouri de publicitate stradală, indiferent de mesaj sau dimensiune, pe o rază de 100 de metri față de instituțiile de învățământ liceale.

O petiție lansată de către Asociația Declic privind interzicerea reclamelor la jocuri de noroc și pariuri sportive a strâns până la acest moment 151.694 de semnături, viralizându-se în urma unei campanii susținute de către vloggerul Mircea Bravo. Postarea video-ului a strâns peste 54.000 de aprecieri și peste 2.400 de comentarii.

Tot Declic menționează că legea amintită mai sus, care interzicea toată publicitatea stradală și audiovizuală a fost modificată substanțial la Senat, la inițiativa Alinei Gorghiu.

„În loc să interzică total reclama, senatorii i-au permis să rămână aproape la fel de agresivă ca în prezent. Inițiativa a plecat spre Camera Deputaților, for decizional”, precizează reprezentanții Declic.



Citeste si