27 Aprilie 2023

Algoritmii ajung și pe catwalk. Două românce au câștigat un concurs vestimentar creat cu inteligența artificială, organizat de Tommy Hilfiger



Două creatoare de modă din România au câștigat un concurs internațional de design vestimentar creat cu ajutorul Inteligenței Artificiale, organizat de Tommy Hilfiger. Aplicațiile câștigătoare au fost alese chiar de fondatorul celebrului brand vestimentar, Thomas Jacob Hilfiger, creațiile celor două urmând a fi utilizate în metaverse-ul Decentraland.

33 de miliarde de dolari valora industria de digital fashion în 2021

Potrivit raportului „The State of Fashion Technology”, publicat de McKinsey, în anul 2021 achizițiile de haine și accesorii virtuale au însumat 33 de miliarde de dolari la nivel internațional, printre brandurile care au făcut tranziția către fashionul digital numărându-se Gucci, Balenciaga, Dolce&Gabbana, Tiffany, Lacoste, Nike și Adidas.

Nike este, de altfel, marele câștigător atunci când vine vorba de vânzarea colecțiilor digitale. În 2022, brandul de articole sportive reușea să vândă 67.521 de sneakerși virtuali, pentru un total de 185 de milioane de dolari (sumă strânsă din vânzări primare și redevențe), potrivit Dune Analytics.

Top 5 branduri vestimentare cu încasări din digital fashion în 2022
  • Nike – 184.3 milioane de dolari
  • Dolce & Gabbana – 25.6 de milioane de dolari
  • Tiffany – 12.6 milioane de dolari
  • Gucci – 11.6 milioane de dolari
  • Adidas – 11 milioane de dolari
Cine sunt cele două artiste care au câștigat concursul organizat de Tommy Hilfiger

Irina Raicu are un doctorat în Inteligență Artificială, iar în prezent, dezvoltă pentru Microsoft produse tech bazate pe Inteligență Artificială, ocupându-se atât de strategie cât și de execuția acestora.

Totodată, Irina este primul AI Artist din România, expunându-și pentru prima dată creațiile în Coreea de Sud (AIA Gallery) în 2020. De atunci și până în prezent a mai expus în SUA (Microsoft Employee Exhibition în Redmond; AI Fashion Week în New York) sau în cadrul NFT Bucharest.

Mai mult decât atât, în vara acestui an, designurile vestimentare digitale create de Irina cu ajutorul Inteligenței Artificiale vor „prinde viață” la Milano, în cadrul unui proiect realizat de artistă, în parteneriat cu brandul de fashion sustenabil Ecoolska.

Pe de altă parte, Alexandra Șerban are o experiență de peste 10 ani în recrutare, activând ca headhunter în domeniul IT, precum și pentru o companie de recrutare expați pentru continentul african.

Totodată, este cofondatoarea colecției de NFT-uri Supernatural, un proiect educațional dedicat dezvoltării personale și bunăstării mentale, fizice și spirituale, care îmbină arta, tehnologia și educația.



Citeste si