După primele 4 luni ale anului 2024, retailul confirmă tendința de creștere în România, astfel că jucătorii din piață își continuă planurile de extindere. Retailerul Penny nu face excepție, astfel că CEO-ul acestuia, Daniel Gross, reia promisiunea de a deschide 35-40 de magazine în acest an, dar observă, în același timp, o tendință crescută de prudență din partea consumatorilor români.

Astfel, a explicat Daniel Gross pentru wall-street.ro, în momentul de față echipa Penny este pe drumul cel bun cu planul de a inaugura între 35-40 de magazine noi în 2024, cu un buget de investiții similar anului precedent (130 milioane euro, n.r.) și, în plus, cu dezvoltarea unui centru logistic nou.

De asemenea, acesta arată faptul că afacerea investește constant pentru a se extinde atât în inima comunităților din provincie, cât și în București.

Cât despre alegerea locațiilor, CEO-ul Penny spune că este una "strategică", având ca scop apropierea de clienți.

Totodată, acesta s-a referit și la comportamentul de achiziție al clienților, pe care îl vede ca fiind "prudent".

Ce am observat noi este o tendință crescută de prudență în cheltuieli din partea consumatorilor români, comparativ cu ultimii ani, comportament infuențat de inflație și nevoia de a gestiona bugetele mai eficient.

Daniel Gross, CEO Penny

Executivul a ridicat de asemenea și un semn de întrebare cu privire la oportunitatea măsurii plafonării prețurilor, explicând că, pentru funcționarea economiei de piață, măsurile pe termen scurt, chiar dacă sunt aparent bune, pe termen lung nu se dovedesc benefice, afectând în cele în urmă atât consumatorii, cât și economia în ansamblu.

CEO-ul Penny s-a referit de asemenea și la casele de marcat self checkout, explicând faptul că, asemeni oricărei alte schimbări, folosirea caselor de acest tip necesită timp în care clienții să le adopte, însă receptivitatea crește treptat și, crede Daniel Gross, aceste tipuri de case vor deveni normalitate în următoarea perioadă.

"Nu am numi-o revoluția caselor de marcat, ci doar o evoluție naturală către digitalizare", mai adaugă acesta.

CEO-ul Penny nu a uitat nici subiectul schimbărilor fiscale aduse de guvernarea Ciolacu, limitându-se la a spune însă că echipa Penny este conștientă de provocările pe care creșterile de taxe le pot aduce, însă își adaptează strategiile pentru a menține un echilibru între sustenabilitatea afacerii și oferirea de prețuri accesibile pentru clienți.

Într-o discuție pe tot ceea ce înseamnă retailul astăzi în România nu putea lipsi, desigur, nici subiectul Sistemului Garanție-Returnare, despre care Daniel Gross spune că se află încă într-o fază incipientă, iar, cum este de așteptat la început de drum, există aspecte care încă necesită clarificări și optimizări.

Pe de altă parte, adaugă el, este firesc ca echipa Penny să întâmpine provocări și să aibă o serie de etape de parcurs în ce privește Sistemul Garanție-Returnare.

Prin urmare, crede Daniel Gross, este important să reținem că această inițiativă contribuie semnificativ ca țara noastră să fie mai curată și de asemenea că direcția în care ne îndreptăm este una care va aduce beneficii pe termen lung pentru mediu și pentru societatea noastră, lucru care, mai spune el, nu poate decât sa bucure.

Totodată, CEO-ul Penny s-a referit și la ponderea vânzărilor online pentru companie, cât și la serviciul de livrări la domiciliu.

Proporția vânzărilor generate de zona online variază de la o localitate la alta. În 2023, am acordat o atenție specială dezvoltării serviciului nostru de livrări la domiciliu, care acum acoperă peste 60 de localități și 186 magazine, oferind clienților acces la peste 2.500 de articole listate în platformele de livrare și livrând aproximativ 600.000 de comenzi, dovadă a interesului crescut pentru opțiunile de cumpărături online.

Nu în ultimul rând, cu privire la piața de profil, CEO-ul Penny a declarat că piața de retail din România este în creștere, o tendință care reflectă ascensiunea generală a țării.

Astfel, adaugă acesta, dezvoltarea economică a României se observă și în dinamica pieței de retail, care evoluează prin adaptarea la noile tehnologii și la cerințele consumatorilor.

Daniel Gross încheie spunând faptul că anticipează că această creștere va continua, chiar dacă va fi o evoluție sinusoidală, așa cum se întâmplă în multe sectoare dinamic dezvoltate.

Sursa foto: Penny

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri