21 Martie 2008

Advent vrea pentru Labormed integrare pe verticala si afaceri de 100 de mil. euro



Producatorul si distribuitorul de generice Labormed, achizitionat la sfarsitul anului trecut de fondul de investitii Advent International, isi propune ca in urmatorii 3-4 ani sa-si cvadrupleze cifra de afaceri, pana la 100 de milioane de euro, a anuntat noul CEO al companiei, Stephen Stead.

"Ne propun ca pe viitor sa ne dublam produsele din portofoliu, atat prin dezvoltarea unor noi produse proprii, cat si prin aliante strategice cu producatori din Europa si din Asia. In urmatorii 3-4 ani, vrem sa crestem de patru ori cifra de afaceri, pana la 100 de milioane de euro. Incepand cu anul acesta, strategia noastra se va axa pe largirea portofoliului si pe achizitii de producatori, atat in Romania, cat si pe alte piete emergente ca Ucraina, Turcia sau Rusia", a precizat Stephen Stead (foto).

Compania tinteste o cota de piata de 5%, intr-o piata fragmentata, in care cei mai mari jucatori, precum GlaxoSmithKline (GSK) sau Hoffmann La Roche detin cote de piata de 7-8%, potrivit ultimelor date furnizate de Cegedim.

Integrare pe verticala de zeci de milioane de euro

"In urmatorii 3 ani, vrem sa atingem o cota de piata de 5%, in conditiile in care avem bugetate 5 milioane de euro pentru investitii, fara a lua in calcul posibilele achizitii. Bugetul pentru achizitii variaza de la 10 milioane de euro pana la zeci de milioane de euro, in functie de ce oportunitati gasim pe piata locala si regionala, pentru ca nu avem nicio problema in a accesa fonduri. Suntem interesati, in mod special, de acei producatori care au produse ce ne lipsesc din portofoliu", a explicat Mircea Ilie, CFO-ul companiei.

LaborMed isi propune o integrare pe verticala a afacerii (productie-distributie-farmacii), in contextul in care tinteste pozitii de leader pe piata romaneasca a produselor farmaceutice. In acest sens, viitoarele achizitii vor viza atat producatori, cat si lanturi de farmacii, Labormed fiind pentru moment producator si distribuitor.

"Exista oportunitati si modele de integrare pe verticala in Romania. Vizam toate oportunitatile de pe piata, in masura in care reglementarile din domeniu ne permit. In ceea ce priveste lanturile de farmacii, exista o orientare si catre mediul rural, insa deocamdata piata aceasta nu ofera nici infrastructura de comunicatii si nici de transporturi pentru un astfel de business", a declarat, pentru Wall-Street, Marcian Gavrilescu, directorul general al diviziei de distributie a LaborMed.

Integrarea pe verticala a companiilor farmaceutice este interzisa in alte tari din Europa, din ratiuni ce tin de pericolul unui monopol. Ca urmare, unii jucatori din piata locala considera ca o astfel de orientare este mai mult un experiment pe piata din Romania, mai ales din moment ce legislatia in vigoare nu o interzice.

LaborMed Pharma a fost infiintata in 1991 de un grup de medici si farmacisti romani. Grupul include producatorul de medicamente LaborMed Pharma SA si reteaua de distributie LaborMed Pharma Trading SRL.



Citeste si