25 Septembrie 2009

Ewopharma Romania, scadere a profitabilitatii pana la 36%



Filiala locala a producatorului elvetian de medicamente Ewopharma, cu vanzari de peste 50 de milioane de euro la nivel international, estimeaza ca anul acesta cifra de afaceri va avansa cu 5% fata de 2008, pana la 13 milioane de franci elvetieni (circa 8,5 milioane de euro), dar ca profitabilitatea va scadea pana la 36%.
La sfarsitul anului trecut, cifra de afaceri a Ewopharma Romania a fost de 8,2 milioane de euro (12,4 milioane de franci elvetieni), iar nivelul de profitabilitate a fost de 48%. Compania comercializeaza in Romania 25 de medicamente, la care se adauga dermatocosmetice si dispozitive medicale pentru oftalmologie si estetica medicala.

“Anul acesta, medicamentele etice (eliberate pe baza de prescriptie medicala – n. red.) inregistreaza cele mai mari vanzari, pentru ca sunt singurele de care pacientul nu se poate lipsi. OTC-urile (medicamente eliberate pe baza de reteta medicala – n. red.) in schimb, au raportat o scadere abrupta a incasarilor, ele reprezentand un barometru al puterii de cumparare, puternic afectata de criza economica globala. Insasi cifra noastra de afaceri in Romania a fost afectata de contra-performanta OTC-urilor in primele 8 luni ale anului, determinata de scaderea dramatica a puterii de cumparare a populatiei”, a declarat pentru Wall-Street Carmina Rogojinaru (foto), country manager Ewopharma Romania.

In ciuda unui an dificil, subsidiara locala a producatorului elvetian si-a largit gama de produse, prin lansarea Allergan, un produs dedicat oftalmologiei si medicinei estetice; in toamna, va fi introdus pe piata si Protectis (produs probiotic pentru copii). “Ca urmare a largirii schemei organizationale, ne-am mutat si intr-un sediu mai mare si vom angaja si un reprezentant medical care sa se ocupe numai de Protectis”, spune sefa Ewopharma Romania.

Anul 2010 se anunta deja unul la fel de greu pentru Ewopharma, comparativ cu perioada actuala. Prin urmare, Rogojinaru si-a propus sa-si puna bazele pe creativitate si nu pe bugete mari pentru a livra rezultatele planificate. "Ne vom focusa in continuare pe domeniile noastre cheie: gastroenterologie si radiologie dar vom incerca sa aducem si produse noi de care pacientii din Romania au nevoie", a mai precizat sefa Ewopharma.

Reprezentanta din Romania a fost deschisa sub numele de Ewopharma AG in 1992, insa activitati de marketing au existat inca dinainte de 1989 datorita companiei-mama Leclerc&Co. In 2007, Ewopharma a atins vanzari de 10 milioane de franci elvetieni. In prezent, grupul Ewopharma este reprezentat in Polonia, Cehia, Slovacia, Slovenia, Romania, Bulgaria, Croatia, Serbia, Ungaria, Estonia, Lituania, Letonia, Ucraina, are peste 160 de angajati si o cifra de afaceri la finalul anului 2008 de peste 80 milioane de franci elvetieni. Pentru 2009, compania prognozeaza o crestere de aproximativ 20-25% la nivel de grup.




Citeste si