1 Iulie 2010

Studiu: Unul din cinci reprezentanti medicali isi schimba job-ul in 2010



Aproximativ 19% dintre reprezentantii medicali vor face rocada intre companii in acest an, in timp ce alti 2% vor schimba domeniul/ industria, iar 2% vor porni o afacere pe cont propriu, potrivit unui studiu realizat de compania de cercetare de piata Mercury Research in parteneriat cu consultantul medical IordacheIordache T&D.


Principalele motive pentru fluctuatia de personal tin de atmosfera creata la locul de munca (72%) si relatia cu managerii directi (65%). In clasamentul criteriilor pentru care reprezentantii medicai raman fideli companiei se numara si posibilitatea de a invata lucruri noi (51%) sau de a practica meseria pe care si-o doresc (49%).

Doar 56% apreciaza ca fiind foarte important salariul, iar oportunitatile de a avansa in cariera sunt pe ultimul loc in decizia de a pleca intr-o alta companie.

“In ceea ce priveste satisfactia legata de profesie si de compania in care lucreaza, reprezentantii medicali sunt destul de multumiti. Daca ar fi s-o ia de la inceput, marea parte a acestora ar alege aceeasi profesie”, a declarat Nicolae Iordache Iordache, Managing Partner la IordacheIordache T&D.

Pe parcursul anului trecut 86% dintre reprezentantii medicali apreciaza o crestere a numarului de transactii incheiate, 68% dintre acestia largindu-si portofoliul de clienti. Pentru mai mult de jumatate (62%) salariul a crescut, in timp ce alti 37% au constatat o stagnare a nivelului remuneratiei. Aproape o treime dintre reprezentantii medicali au beneficiat de bonusuri extrasalariale pe parcursul anului trecut.

“Conform studiului, criza nu a afectat semnificativ veniturile reprezentantilor medicali, salariile crescand sau ramanand cel putin la acelasi nivel. Se pare totusi ca ultimii trei ani au adus modificari importante, indeplinirea sarcinilor de serviciu devenind din ce in ce mai dificila: necesitatea de a se intalni cu mai multi clienti, de a face mai multe vizite, un timp fata in fata cu clientii in scadere, iar accesul la clienti a devenit tot mai dificil”, a declarat Nicolae Iordache Iordache.

In ceea ce priveste instruirea de care beneiciaza, n medie, reprezentantii medicali participa la doua sesiuni de training pe an. Un procent semnificativ (83%) le considera relevante pentru munca pe care o desfasoara si aproximativ 8 din 10 reprezentanti medicali considera ca ar fi dificil sa se atinga obiectivele fara aceste training-uri. Cu toate acestea, 2 din 5 reprezentanti medicali le considera a fi prea teoretice si insuficient conectate la realitatile din practica.

Studiul a fost realizat in perioada noiembrie 2009 – martie 2010, prin interviuri online pe un esantion de 113 reprezentanti medicali din 48 de companii farmaceutice din Romania.



Citeste si