27 Iulie 2011

Caricatura de business: Banca obositilor de birocratie



Posta Romana, perla neperformanta din portofoliul Ministerului Comunicatiilor, are in plan de mai bine de jumatate de an sa devina broker de asigurari si sa isi faca banca, doua proiecte ambitioase, dar pentru care angajatii de la ghiseele Postei nu sunt pregatiti.

O societate bancara si una de brokeraj in asigurari, acestea sunt cele doua noi societati pe care Posta Romana vrea sa le deschida, motivand ca “Romania nu este o tara foarte bancarizata”. Explicatia este una adevarata, insa principala problema care se pune este daca Posta Romana are o pregatire suficienta pentru a detine astfel de societati. Sunt angajatii de la ghiseele Postei Romane pregatiti sa vanda credite ori polite de asigurari? Dar sa le explice clientilor ce presupun aceste produse financiare?

Ministerul Comunicatiilor vrea ca Posta Romana, unde detine 75% din actiuni, sa infiinteze o banca si un broker de asigurare, societati care vor permite operatorului sa utilizeze mai bine reteaua si sa aduca venituri suplimentare. Potrivit unui proiect de act normativ avansat de Ministerul Comunicatiilor, Posta Romana va infiinta doua noi societati comerciale, denumite "Banca Posta Romana" si "Asigurari Posta Romana".

Banca Nationala a Romaniei (BNR) trebuie, insa, sa aprobe infiintarea unei noi banci, iar viitoarea institutie de credit trebuie sa dispuna, potrivit legislatiei, de un capital social minim de 37 milioane de lei. In cazul brokerilor, capitalul minim solicitat este de 25.000 de lei.

Oficialii bancii centrale nu au discutat public pana acum despre intentia Postei Romane si nici Asociatia Romana a Bancilor nu are un punct de vedere. “Nu pot decat sa le urez succes in decizia de a infiinta o instiutie de credit”, a precizat, pentru Wall-Street.ro, Radu Gratian Ghetea, presedintele ARB.

Pregatirea profesionala a angajatilor din banci, in special a celor din sucursale, a constituit un amplu subiect de dezbatere in ultimul an, pe fondul tensiunilor legate de OUG 50. Multi angajati din sucursalele bancilor nu stiu sa le explice clientilor produsele pe care le vand, iar in perioada de boom economic nici nu erau interesati sa faca acest lucru pentru ca bonusurile erau acordate pe baza volumelor de credite sau de carduri de credit vandute.

Caricatura a fost realizata pentru Wall-Street.ro de catre Nic Moldoveanu, ejungla.ro.



Citeste si