21 Martie 2012

Romanii, departe de a vedea viata in roz: 60% spun ca o duc mai greu in 2012



61% din romani considera ca situatia financiara a familiei este mai rea decat acum un an. Desi procentul este in usoara descrestere fata de 2011, lipsa de incredere a romanilor persista.

In luna februarie 2011, 68% dintre romani considerau ca situatia financiara a familiei lor era mai rea decat acum un an, potrivit unei cercetari a GfK.

Si in privinta situatiei economice generale a tarii, romanii raman pesimisti. Se simte totusi o usoara imbunatatire – anul trecut 85% dintre ei nu credeau ca economia merge bine, in vreme ce in 2012 acest procent a scazut la 76% din populatie. Jumatate dintre cei chestionati nu vad o indreptare a situatiei economice in urmatoarea perioada.

Parerile romanilor fata de evolutia situatiei lor financiare in urmatorul an sunt impartite – 40% cred ca venitul lor va ramane acelasi, in vreme ce 37% spun ca se asteapta ca acesta sa scada. Aceste procente sunt relativ constante in ultimii 3 ani, cu usoare semne de imbunatatire in 2012.

“Romanii continua sa fie prudenti cu banii lor. Desi indicatorii privind inflatia si increderea in stabilitatea locului de munca arata un optimism in crestere, cifrele legate de disponibilitatea de a economisi nu s-au imbunatatit fata de anul trecut”, declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.

8 din 10 romani nu considera ca este momentul potrivit pentru a economisi, iar 84% nu se asteapta sa puna bani deoparte nici in urmatorul an. Aproape trei sferturi din populatie crede ca preturile au fost mai ridicate in februarie 2012 fata de aceeasi perioada a anului anterior, iar 67% estimeaza ca preturile se vor mari pe parcursul acestui an cel putin in acelasi ritm ca pana acum.

Oamenii sunt ceva mai increzatori in stabilitatea locurilor de munca: doar 63% dintre romani cred ca somajul va creste in decursul acestui an, fata de 75% in februarie 2011.

In acest context, intentia de achizitie a unor bunuri de folosinta indelungata ramane scazuta, doar un roman din zece aratandu-se dispus sa faca acest lucru in urmatorul an.

Informatiile provin din Barometrul de Incredere a Consumatorului, studiu cofinantat de Comisia Europeana si realizat lunar de GfK Romania. Datele sunt reprezentative pentru populatia Romaniei in varsta de 15 ani si peste, esantionul fiind de 1.000 de persoane intervievate in fiecare luna.

GfK Romania, fondata in 1992, este parte integranta a Grupului GfK.

Sursa foto: freedigitalphotos.net



Citeste si