6 Ianuarie 2015

Concurenta a avizat preluarea unui terminal de cereale din Portul Constanta de catre traderul Nidera



Consiliul Concurentei a avizat preluarea integrala de catre traderul olandez de cereale Nidera, detinut de compania chineza COFCO, a firmelor United Shipping Agency, proprietara unui terminal de cereale, si United Shipping and Chartering, care detine un depozit, ambele in Portul Constanta.

"Se emite prezenta decizie de neobiectiune privind concentrarea economica ce consta in dobandirea de catre Nidera BV a controlului unic, direct si indirect, asupra United Shipping Agency si United Shipping and Chartering retinandu-se faptul ca, desi operatiunea de concentrare economica notificata cade sub incidenta legii, nu exista indoieli serioase privind compatibilitatea cu un mediu concurential normal", se arata in decizia Consiliului Concurentei.

United Shipping Agency desfasoara activitati de operare portuara, care includ transbordarea marfurilor in nave/barje, depozitarea, dezumidificarea acestora in portul Constanta si Constanta Sud-Agigea din Romania. United Shipping and Chartering are ca obiect de activitate activitati de servicii anexe transportului pe apa. Societatea a fost infiintata in scop investitional, respectiv pentru construirea unei capacitati de depozitare in zona danei 31 din portul Constanta.

"Operatiunea de concentrare economica planificata a se realiza consta in achizitionarea de catre Nidera B.V. impreuna cu filala sa - Nidera Romania a tuturor partilor sociale detinute de Catalin Trandafir si Mihai Felescu, in calitate de vanzatori, la United Shipping Agency si United Shipping and Chartering. Tranzactia vizeaza dobandirea controlului unic doar asupra celor doua firme, fara a include si alte entitati detinute in mod direct sau indirect de catre vanzatori sau de societatile tinta", se mentioneaza in decizie.

Nidera a anuntat in decembrie ca a cumparat un terminal pentru cerelale in Portul Constanta, cu o capacitate de stocare de 250.000 tone si un potential de incarcare simultana a doua vase de tip Panamax. O nava de marfa de tip Panamax are o capacitate de transport de 55.000-80.000 tone, scrie Mediafax.

"Achizitia se incadreaza perfect in strategia noastra de dezvoltare si reprezinta o buna oportunitate pentru stabilirea si mentinerea unei pozitii de lider printre furnizorii si distribuitorii de materii prime agricole din centrul si estul Europei", a declarat Marc Kwakkelstein, vicepresedinte executiv al Nidera in Europa.

Nidera a decis sa cumpere terminalul din portul Constanta pentru a-si optimiza operatiunile in regiune, ca urmare a cresterii cotei pe piata de distributie de cereale, se arata intr-un comunicat al companiei. Nidera a folosit in ultimii ani terminalul pentru a exporta diferite materii prime agricole.

Compania olandeza nu a prezentat la acea data numele vanzatorului si nici pretul achizitiei. Potrivit Ziarului Financiar, tranzactia s-ar ridica la circa 100 milioane de euro.

Cu o cifra anuala de afaceri de peste 17 miliarde de dolari, Nidera detine operatiuni in 21 de tari si distribuie materii prime agricole in alte peste 60 de state. Compania este detinuta in proportie de 51% de COFCO, cel mai mare trader de cereale din China.

In Romania, Nidera detine doua silozuri pentru cereale, iar planurile de investitii includ constructia a doua noi unitati de inmagazinare. Anul trecut, compania a inregistrat in Romania o cifra de afaceri de 686,69 milioane de lei (153,6 milioane euro) si o pierdere de aproape 3,2 milioane de lei, potrivit datelor Ministerului Finantelor.



Citeste si